تحلیل سایت خود را به گوگل بسپارید
4.7
(6)

امروزه وب‌سایت، عاملی ضروری برای یک کسب‌وکار موفق به شمار می‌رود و حتی کسب‌وکارهای زیادی به وجود آمده‌اند که فقط اینترنتی هستند و نیازی به اختصاص محلی برای شرکت وجود ندارد. هر دارنده سایت نیاز به اطلاعات دقیقی از وضعیت سایت خود دارد. او باید بداند بازدیدکنندگانش چند نفر هستند و چگونه به سایت هدایت شده‌اند. سایت‌هایی که فروش آنلاین دارند، از حساسیت بیشتری برخوردارند و دارنده سایت، به ابزاری نیاز دارد تا رفتار بازدیدکنندگان سایت را مورد بررسی قرار دهد.

شرکت گوگل سرویس بسیار قوی و دقیقی را به دارندگان سایت ارائه می‌دهد و نام این سرویس، تحلیل‌گر گوگل است. استفاده از این سرویس کاملا رایگان است و اگر دارنده سایت هستید با عضویت رایگان، می‌توانید شروع به استفاده از این سرویس کنید. اگر در جی‌میل اکانت دارید، کار یک مرحله ساده‌تر است و حتی نیازی به پرکردن فرم عضویت ندارید و کافی است با نام کاربری و رمز جی‌میل وارد شوید و اطلاعات مربوط به سایت خود را وارد کنید.

برای این کار به آدرس http://www.google.com/analytics مراجه کرده و گزینه «Sign Up Now» را انتخاب کنید. پس از اتمام مراحل ثبت نام، چند خط کد در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید در سورس صفحه اول سایت خود اضافه کنید. این کار بسیار اسان است. کافی است به ftp سایت خود مراجعه کنید ( اطلاعات ftp در زمان خریداری‌ هاست برای شما ارسال شده است) و صفحاتی را که می‌خواهید در سیستم آمارگیری منظور شوند، دانلود کنید و سپس آن‌ها را با یک برنامه مشاهده متن مانند نت پد، باز کنید و کدی را که گوگل در اختیارتان قرار داده‌ است در آن صفحه اضافه کنید. گوگل محل دقیق اضافه شدن کد را نیز، به شما می‌گوید.

برای فعال شدن اکانت شما و شروع گزارش‌گیری معمولا باید ۲۴ ساعت صبر کنید. البته شاید اکانت شما خیلی زودتر فعال شود. برای مشاهده گزارش‌های آماری مجددا به سایت تحلیل‌گر گوگل مراجعه کنید و با نام کاربری و رمز جی‌میل خود، وارد شوید.

 

تحلیل‌گر گوگل چه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد؟

تقریبا هر داده‌ای که برای تحلیل حرفه‌ای یک سایت لازم است، در اختیار شماست. شما می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان روزانه، تعداد صفحات بازدید شده و تعداد صفحات دیده شده به ازای هر بازدیدکننده را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید وضعیت جغرافیایی بینندگان سایت را مورد بررسی قرار دهید. نقشه جهان به صورت گرافیکی رسم شده است و کشورهایی که از آن‌ها بازدیدکننده داشته‌اید به رنگ سبز نمایش داده شده‌اند. همچنین با کلیک بر روی هر کشور، می‌توانید اطلاعات آماری دقیق‌تری به دست آورید.

موضوع مهم دیگری که همیشه باید مورد بررسی قرار گیرد، منابع ترافیک سایت شماست. فرض کنیم امروز ۱۰۰ بازدید کنند داشتید. آن‌ها از کجا آمده‌اند؟ چند نفر آن‌ها از طریق جستجو در گوگل به شما مراجعه کرده‌اند و کدام سایت‌ها شما را معرفی کرده‌اند و بیشترین ترافیک شما از چه طریقی ایجاد شده است؟ تحلیل‌گر گوگل با اعداد و ارقام و نمودارهای زیبا، به تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهد.

یکی از ارزان‌ترین و بهترین منابع ترافیک برای سایت، موتورهای جستجو هستند. اگر بتوانید در موتورهای جستجو، در صفحات اول قرار گیرید، بازدیدکنندگان زیادی خواهید داشت و می‌توانید از سایت خود استفاده تجاری ببرید. تحلیل‌گر گوگل، تمام واژه‌هایی را که در هنگام جستجو توسط بازدیدکنندگان استفاده شده‌ است، در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید ببینید کاربران اینترنت، به دنبال چه چیزهایی هستند و محتویات سایت خود را مطابق آن تغییر دهید.

آیا می‌خواهید بدانید کدام صفحات سایتتان، دلنشین و کدام‌ها خسته‌کننده هستند؟! تحلیل‌گر گوگل، اطلاعات دقیقی از رفتار بازدیدکننده در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید ببینید بازدیدکنندگان معمولا از کدام صفحه سایت، خارج می‌شوند و بیشترین مراجعه به کدام صفحات است. اطلاعات دیگری مانند مدت زمان بازدیدها، متوسط صفحات مشاهده شده توسط هر بازدیدکننده و نرخ خروج نمایش داده می‌شوند. نرخ خروج نیز عامل مهمی در بررسی کیفیت سایت است. نرخ خروج نشان می‌دهد که چند درصد از بازدیدکنندگان با دیدن سایتتان از همان صفحه اول خارج شده‌اند و هیچ صفحه دیگری را مشاهده نکرده‌اند. در سایت‌های حرفه‌ای این عدد باید درصد بسیار کمی باشد.

بخش دیگری از تحلیل‌گر گوگل به وفاداری بازدیدکنندگان اختصاص دارد و آمار تعداد بازدیدکنندگان وفادار و همین‌طور بی‌وفا نشان داده می‌شود! در این صفحه می‌توانید تعداد مراجعه‌کنندگان و تعداد بازدیدهای مجدد را ببینید. مثلا می‌خواهید بدانید چند نفر، بیش از ۵۰ باز از سایت شما دیدن کرده‌اند. این اطلاعات در اختیار شماست.

تحلیل‌گر گوگل سرویسی بسیار قوی و پیچیده است. در اینجا تنها اشاره‌ای به امکانات چشمگیر آن شد. این سرویس آنقدر مورد توجه دارندگان سایت شده است که کتاب‌های زیادی در مورد استفاده بهینه از آن، نوشته شده است. البته استفاده از این سرویس و مزایای آن یک عیب بزرگ نیز دارد. تمامی اطلاعات سایت شما در اختیار گوگل قرار می گیرد! ما فقط این امکان را معرفی کردیم تصمیم با خودتان است.

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 6

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب