3 اشتباه رایج در سئو
4.3
(19)

در این مقاله به 3 اشتباه رایج در سئو می‌پردازیم که خیلی از افراد برداشت اشتباهی از این موارد دارند. این نکات شاید به شما کمک کند دیدگاه درست‌تری از سئوی سایت داشته باشید.

 

1. ساخت، معمولا بهتر از بهبود است

اولین موضوع کلیدی در سئو این است که معمولا ساخت یک صفحه، ویدیو یا هر منبع ارزشمند، بهتر از بهبود صفحات موجود در سایت است. سئو لزوما این‌گونه شروع نمی‌شود که چند صفحه از سایت خود را انتخاب کنیم و شروع به بهبود آن کنیم. شاید این چند صفحه‌ در سایت، برای سئو کردن مناسب نباشد و نیاز به تحقیقات بیشتر و ساخت صفحات جدید در سایت، نوشتن مقالات جدید، تولید ویدیوهای جدید و ضبط صوت‌های جدید داشته باشیم.

این موضوع یک نکته کلیدی بسیار مهم است و نشان می‌دهد که بخش عمده سئو مربوط به تولید محتوا است، نه‌فقط بهینه‌سازی محتواهایی که داریم. اشتباه رایج خیلی از افراد این است که همان صفحات موجود در سایت خود را بهبود می‌دهند. شاید این سعی، نتیجه‌بخش نباشد و به این نتیجه برسیم که باید محتواهای جدیدی را از ابتدا تولید کنیم.

 

2. همه صفحه‌ها را سئو نمی‌کنیم

دومین مورد این است که ما هیچ‌وقت به‌عنوان یک متخصص سئو همه صفحات سایت را سئو نمی‌کنیم. این کار هیچ توجیهی از نظر زمان و هزینه ندارد. تمام سایت‌هایی که از سئو ورودی بسیار بالایی دارند، احتمالا در چند صفحه خاص، فوق‌العاده عمل کرده‌اند و خیلی از صفحات را رها کرده‌اند. اشتباه‌ترین کار در سئو این است که تمام صفحات (منظور از صفحه همان مقاله، محصول و… است) را سئو کنیم. فرض کنیم سایت ما شامل 200 صفحه است و شروع به سئو کردن این 200 صفحه کنیم. شاید یک سئوکار هوشمند، از این 200 صفحه در سایت، با تحقیقات کافی، فقط 3 صفحه را انتخاب کند و علاوه‌بر آن، 3 صفحه دیگر را بسازد و با همین 6 صفحه، هزاران بازدیدکننده در روز را به سایتش هدایت کند.

بنابراین این برداشت اشتباه در مورد سئو که برای داشتن ترافیک خوب در سایت، نیاز به سئو کردن تمام صفحات داریم کاملا اشتباه است. میزان جستجوها در مورد خیلی از مطالبی که در سایت خود قرار داده‌ایم، آن‌قدر کم است که ارزش سئو کردن ندارند. حتی اگر اول هم شویم شاید یک نفر هم به سایت ما نیاید! بنابراین نباید تمرکز خود را روی تمام صفحات بگذاریم، بلکه باید روی صفحات خاص کار کنیم.

 

3. سئوی صفحه کافی نیست

سومین اشتباه رایج بین مبتدیان این است که سئو هیچ‌وقت از یک صفحه شروع نمی‌شود. فرض کنید یک محصول در مورد وسایل باغبانی داریم و می‌خواهیم این محصول در گوگل اول شود. اشتباه‌ترین کار این است که صفحه را باز کنیم و شروع به سئوی محتوای آن صفحه کنیم. کار درست این است که این موضوع را یک سطح بالاتر ببینیم. از خود بپرسیم: آیا سایت ما از دید گوگل مناسب است؟ آیا کلیات سایت خوب است؟ در قدم آخر آن صفحه را سئو می‌کنیم.

فرض کنید کار ما، بازسازی ساختمان یا دکوراسیون و زیباسازی است. یک مشتری ما را به خانه خود می‌برد که 8 اتاق دارد و می‌گوید که می‌خواهم این اتاق خیلی زیباتر شود. اشتباه‌ترین کار این است که شروع به کاغذدیواری کردن و یا چسباندن چند قاب به دیوار کنیم. اول نیاز است ساختمان، مورد بررسی قرار گیرد. آیا پی ساختمان محکم است؟ آیا برق و لوله‌کشی ساختمان درست کار می‌کند؟ و …

یک صفحه در سایت، همانند یک اتاق در ساختمان است. حال شروع به سئو کردن آن می‌کنید. اگر مثلا سرعت سایت خیلی پایین است، سئو  کردن کمک چندانی نمی‌کند. طبق معیارهای گوگل، زمان باز شدن صفحات شما باید خیلی کم باشد تا برای کاربر، تجربه لذت‌بخشی را فراهم کنید. پس صرفا استفاده از ترفندهای سئو در این راه به شما کمکی نخواهد کرد.

بنابراین تنها سئو کردن یک صفحه، کافی نیست و سایت از پایه نیاز به بهبود دارد. ابتدا لازم است معیارهایی که از دید گوگل مهم است را رعایت کنیم و در آخرین قدم، سعی ‌کنیم یک صفحه سایت خود را سئو کنیم.

با شرکت در دروه مسترکلاس سئو از همین الان می‌توانید آموزش سئو را آغاز کنید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 19

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب