راهکارهای گوگل برای مقابله با فرسودگی محتوا
راهکارهای گوگل برای مقابله با فرسودگی محتوا
4.6
(5)

گوگل راهکارهایی را برای مدیریت محتوای قدیمی وب‌سایت‌ها به‌جای حذف آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

در جدیدترین قسمت از پادکست Search Off The Record، اعضای تیم روابط عمومی جستجوی گوگل، جان مولر و لیزی ساسمن، به بررسی عمیق مقابله با «فرسودگی محتوا» در وب‌سایت‌ها پرداختند.

محتوای قدیمی یک مشکل طبیعی است که همه سایت‌ها با گذشت زمان با آن مواجه می‌شوند و گوگل راهکارهایی فراتر از حذف صفحات قدیمی ارائه کرده است.

درحالی‌که حذف محتوای کهنه گاهی اوقات ضروری است، گوگل توصیه می‌کند که یک رویکرد آگاهانه و متناسب برای مقابله با فرسودگی محتوا اتخاذ کنید.

 

بایگانی در مقابل ریدایرکت

گوگل توصیه می‌کند که بلافاصله محتوایی را که منسوخ می‌شود، مانند مطالبی که به محصولات یا خدمات متوقف‌شده اشاره می‌کنند، حذف نکنید. ساسمن می‌گوید: حذف خیلی زود محتوا می‌تواند خوانندگان را گیج کند و منجر به تجربه نامناسبی شود.

ساسمن همچنین می‌گوید که می‌توانید با ارائه صفحات «توضیحی» انتقالی در طول دوره‌های عدم استفاده، از سردرگمی جلوگیری کنید.

یک راهنمای انتقالی موقت، خوانندگان را از محتوای قدیمی مطلع می‌کند و درعین‌حال آن‌ها را به سمت منابع به‌روز هدایت می‌کند.

 

چه زمانی به‌روزرسانی کنیم و چه زمانی محتوای جدید بنویسیم

برای راهنماهای مرجع و محتوایی که بررسی‌های معتبری ارائه می‌دهند، گوگل پیشنهاد می‌کند اطلاعات را برای حفظ دقت و مرتبط بودن به‌روزرسانی کنید. بااین‌حال، برای اهداف بایگانی، به‌روزرسانی‌های عمده ممکن است ایجاد یک بخش جدید را به‌جای ویرایش نسخه اصلی تضمین کنند.

ساسمن توضیح می‌دهد: «من هنوز می‌خواهم قطعه اصلی محتوا را همان‌طور که بوده است، حفظ کنم، درصورتی‌که نیاز به بررسی یا ارجاع به آن داشته باشیم و تغییر آن یا احیای آن به یک چیز جدید تقریبا ارزش انتشار مجدد به‌عنوان یک پست وبلاگ جدید را خواهد داشت؛ اگر ما این‌همه چیزهای اضافی برای گفتن در مورد آن داشتیم.»

 

محتوای مضر را حذف کنید

گوگل توصیه می‌کند در مواردی که اطلاعات قدیمی مضر هستند، صفحات را حذف کنید.

ساسمن می‌گوید به این نتیجه رسید که هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه با یک راهنما شامل داده‌های ساختاریافته (Structured Data) منسوخ چه کند، به این نتیجه رسید:

«فکر می‌کنم چیزی که ما اخیرا حذف کردیم، صفحه مستندات «نحوه ساختاردهی داده‌ها» بود که فکر می‌کردم باید فقط از شر آن خلاص شویم. تقریبا احساس می‌شد که این کار باعث سردرگمی بیشتر می‌شود که آن را برای مدتی رها کنیم و در واقع منفی خواهد بود اگر مردم هنوز در حال اضافه کردن داده‌های ساختاریافته هستند، با این دید که قرار است چیزی به‌دست آورند. بنابراین کاری که در نهایت انجام دادیم این بود که صفحه را حذف کنیم و به ChangeLog هدایت کنیم تا اگر مردم روی «نحوه ساختاردهی داده‌ها» کلیک کردند، اگر پیوندی در جایی وجود داشت، هنوز می‌توانستند بفهمند که چه اتفاقی برای آن ویژگی افتاده است.

 

فرایندهای حسابرسی داخلی

برای به‌روز نگه‌ داشتن محتوای خود، گوگل توصیه می‌کند که یک سیستم برای حسابرسی محتوای قدیمی و علامت‌گذاری آن برای بررسی پیاده‌سازی کنید.

ساسمن می‌گوید که او هشدارهای خودکاری را برای صفحاتی که در دوره‌های تعیین‌شده بررسی نشده‌اند، تنظیم می‌کند: «اوه، بنابراین ما یک ربات کوچک داریم که می‌آید و به ما یادآوری می‌کند، «هی، شما باید بیایید و این صفحه مستندات را بررسی کنید. مدت زمان گذشته است. لطفا بیایید و دوباره به آن نگاه کنید تا مطمئن شوید که همه پیوندهای شما هنوز به‌روز هستند، که هنوز تازه است.»

 

متن کلیدی است

نکات گوگل برای مقابله با فروسدگی محتوا حول درک متن مطالب قدیمی می‌چرخد. شما می‌خواهید از برخورد بازدیدکنندگان با صفحات منسوخ بدون شفافیت جلوگیری کنید.

روش‌های اضافی توصیه‌شده توسط گوگل عبارتند از:

  • بنرهای مهم یا اطلاعیه‌هایی که ماهیت قدیمی یک صفحه را مشخص می‌کنند.
  • فهرست‌ کردن تاریخ‌های انتشار
  • ارائه حاشیه‌نویسی‌های درون خطی که توضیح می‌دهند که چگونه مراجع یا اسکرین‌شات‌های قدیمی‌تر ممکن است منسوخ شده باشند.

این مطلب چگونه می‌تواند به شما کمک کند

پیروی از توصیه‌های گوگل برای مقابله با فرسودگی محتوا می‌تواند از چندین جهت به شما سود برساند:

  • بهبود تجربه کاربری: با ارائه توضیحات واضح، راهنماهای انتقالی و تغییر مسیرها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان با صفحات گیج‌کننده یا خراب مواجه نمی‌شوند.
  • حفظ اعتماد و اعتبار: حذف محتوای بالقوه مضر یا نادرست و به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات خود، تعهد شما را به ارائه منابع قابل‌اعتماد و معتبر نشان می‌دهد.
  • سئوی بهتر: حسابرسی و به‌روزرسانی منظم صفحات شما می‌تواند به رتبه‌بندی و دیده‌شدن وب‌سایت شما در جستجو کمک کند.
  • اهداف بایگانی: با ایجاد محتوای جدید به‌جای ویرایش قطعات قدیمی‌تر، می‌توانید یک سابقه تاریخی از تکامل وب‌سایت خود را حفظ کنید.
  • مدیریت محتوای ساده: پیاده‌سازی فرایندهای حسابرسی داخلی، شناسایی و رسیدگی به صفحات قدیمی یا مشکل‌دار را آسان‌تر می‌کند.

 

با مقابله فعال با فرسودگی محتوا، می‌توانید وب‌سایت خود را به‌عنوان یک منبع ارزشمند نگه دارید، سئو را بهبود ببخشید و یک کتابخانه محتوای سازمان‌یافته را حفظ کنید.

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 5

کتاب بازاریابی عصبی

کتاب بازاریابی عصبی

23 ترفند جدید برای افزایش فروش با شناخت عملکرد مغز

180.000 تومان

فقط 126،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب