7 ایده پست اینستاگرام برای مدرس‌ها
ایده پست اینستاگرام برای مدرس‌ها
4.3
(24)

1. بخش‌هایی از محصولات آموزشی

اگر آموزش‌هایی دارید که همین الان فروخته می‌شود، حتما فردی را مسئول کنید که با حوصله تمام آن‌ها را ببیند و بخش‌هایی از آن را مشخص کند که به‌صورت مستقل نکته ارزشمندی را منتقل می‌کند. این قسمت‌ها را جدا کنید و در اینستاگرام منتشر کنید. در کپشن بنویسید که این ویدیو بخشی از محصول آموزشی شما است. شاید همین باعث شود عده‌ای ترغیب شوند تا محصول آموزشی شما را بخرند.

 

2. اشتباهاتی که شاگردانتان مرتکب می‌شوند

در هر حوزه‌ای اشتباهات رایجی وجود دارد که شاگردان مرتکب می‌شوند و باعث می‌شود نتیجه قابل‌قبولی نگیرند. این اشتباهات را مشخص کنید و هرکدام را در ویدیوی جداگانه‌ای توضیح بدهید. اول اشتباه را بگویید و بعد بگویید کار درست کدام است.

 

3. معرفی منابع آموزشی

یادگیرندگان همیشه دوست دارند با منابع آموزشی بیشتری آشنا شوند. شما اولین کسی باشید که در حوزه خودتان کتاب‌های جدید و مفید را معرفی می‌کنید. همچنین اگر سایت‌ها یا دوره‌های رایگان خوبی را می‌شناسید، این موارد را در پست‌های اینستاگرام به فالوئرها معرفی کنید. از این موضوع نترسید که اگر منابع ارزشمندی معرفی کنید همه شما را رها خواهند کرد و دنبال آن منابع می‌روند.

 

4. پشت‌صحنه آموزش

اگر محتواهای رایگان یا محصولی آموزشی تولید می‌کنید، می‌‌توانید یک ویدیوی کوتاه پشت‌صحنه تهیه کنید و یک نکته مفید از آن محتوا یا محصول را توضیح بدهید. همچنین اگر جایی سخنرانی دارید، می‌توانید در پشت‌صحنه، یک ایده مفید از آن سخنرانی را در یک دقیقه توضیح بدهید.

 

5. پاسخ سوالاتی که از شما می‌پرسند

اگر مدرس هستید، احتمالا در سایت، اینستاگرام و… سوالات مختلفی از شما پرسیده می‌شود. هر سوالی که برای خیلی‌ها جذاب است را به یک محتوای اینستاگرام تبدیل کنید. می‌توانید اول ویدیو بگویید که این سوال از من پرسیده شده و فکر کردم جوابش را ضبط کنم و در اختیار همه فالوئرها قرار بدهم.

 

6. داستان موفقیت و شکست شاگردان

داستانی واقعی تعریف کنید از شاگردی که به او توصیه خاصی کردید و او آن را اجرا کرد. دقیقا شرایط شاگرد را شرح دهید. توصیه خودتان را به‌وضوح توضیح بدهید و بگویید که نتیجه کار چه شد. حتی می‌توانید مثال‌هایی تعریف کنید که به توصیه شما توجه نکردند و شکست خوردند. این نوع داستان‌ها علاوه بر جذابیت، به برندسازی شما کمک قابل‌توجهی می‌کند.

 

7. آموزش مستقیم نکات عمومی

گاهی مستقیم به دوربین نگاه کنید و یک نکته آموزشی بگویید. اینستاگرام جای مطرح کردن مطالب خیلی تخصصی و پیچیده نیست. یادتان باشد مردم برای وقت‌گذرانی و تفریح به اینستا مراجعه می‌کنند و دنبال مطالب سنگین نیستند. سعی کنید مطالبی را بگویید که شاید از دید شما بدیهی هستند؛ ولی برای اغلب مخاطبان جذابیت دارد.

 

به‌عنوان مدرس سعی کنید به فالوئرها کمک کنید در حوزه‌ای که آموزش می‌دهید پیشرفت کنند. یادتان باشد کار یک مدرس تغییر زندگی دیگران است. بیش از آنکه به فکر تعداد لایک باشید، به این فکر کنید که چطور می‌توانید برای فالوئرها مفید باشید.

 

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 24

کتاب مدرس مرجع

چگونه بهترین مدرس حوزه خود باشیم و زندگی دیگران را متحول کنیم؟

220.000 تومان

فقط 132،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب