بهترین سایت‌های آهنگ بدون کپی‌رایت برای اینستاگرام
بهترین سایت‌های آهنگ بدون کپی‌رایت برای اینستاگرام
4.4
(19)

برای پست‌های اینستاگرامی یا ویدیوهای یوتیوب باید از موزیکی استفاده کنید که اجازه انتشارش را دارید. یعنی یا باید اجازه استفاده از آن فایل موسیقی را از صاحب اثر داشته باشید یا از موزیکی استفاده کنید که صاحب اثر از همان ابتدا حق استفاده از موسیقی را به همه داده و هرکسی بدون نگرانی می‌تواند هرجایی از موزیک او استفاده کند.

البته داستان حق کپی‌رایت موسیقی خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. برای سر درآوردن از این‌که این قوانین چطور کار می‌کند باید ساعت‌ها وقت بگذارید و درباره آن مطالعه کنید؛ اما ما در این مقاله به شما می‌گوییم که چطور درگیر این قوانین و موزیک‌های با کپی‌رایت نشوید.

و بعد، سایت‌ها و کانال‌هایی را معرفی می‌کنیم که موزیک‌های متنوعی را به‌صورت قانونی در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

چرا موزیک باید بدون کپی‌رایت باشد؟

مسئله اصلی این است که حتی اگر شما موسیقی موردنظر خود را از سایت‌های قانونی مانند iTunes خریداری کنید، مالک آن نیستید. تعجب نکنید؛ درست است که شما هر زمانی که بخواهید امکان گوش دادن به این موزیک را دارید، اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید این آهنگ را با کسی به اشتراک بگذارید.

در واقع اگر دنبال ساخت ویدیو با موسیقی‌های خوب هستید فقط از دو نوع فایل موزیک رایگان می‌توانید استفاده کنید:

  • موزیک‌های بدون حق کپی‌رایت یا به اصطلاح Royalty Free
  • موزیک‌هایی که فقط با ذکر نام صاحب اثر می‌توانید رایگان استفاده کنید.

در حالت اول شما فقط موسیقی را دانلود می‌کنید و هر کاری که دلتان خواست می‌توانید با این موسیقی انجام دهید. هیچ‌کدام از پلتفرم‌های موسیقی یا ویدیو مثل یوتیوب یا اینستاگرام هم هشداری به شما نمی‌دهد یا محتوای شما را حذف نمی‌کند.

در حالت دوم، شما باید در توضیحات ویدیویی که از این موسیقی استفاده می‌کنید باید نام موسیقی و صاحب اثر را بنویسید. درصورتی‌که این مشخصات درج نشود مثل این است که شما استفاده غیرقانونی از موزیک کرده‌اید و پلتفرم‌های ویدیو هم می‌توانند به‌راحتی با گزارش سازنده موسیقی ویدیو شما را حذف کنند.

به همین دلیل کانال‌هایی در یوتیوب و وب‌سایت‌هایی هستند که موزیک‌های دارای کپی‌رایت ارائه می‌دهند. همه‌چیز این موزیک‌ها قانونی است و بدون نگرانی می‌توانید در هر جایی استفاده کنید.

نکته مهم

فقط موقع دانلود هر موزیک دقت کنید که اگر موسیقی از نوع (Attribution Required) باشد؛ یعنی باید نام موزیک و سازنده را در جایی مثل کپشن اینستاگرام یا توضیحات یوتیوب وارد کنید.

 

کانال‌ها و سایت‌های دانلود موزیک بدون کپی‌رایت

دو پلتفرم بزرگ ویدیو دنیا یعنی یوتیوب و اینستاگرام بیشترین دغدغه را برای حق کپی‌رایت موسیقی دارند. کافی است یک پست اینستاگرامی یا یک ویدیو کوتاه با موزیکی که حق کپی‌رایت دارد را منتشر کنید تا کمتر از چند دقیقه شناسایی شود و حذفش کنند. معمولا هشداری به شما می‌دهند که اگر این کار را تکرار کنید شاید مجبور شویم کانال یا پیج شما را غیرفعال کنیم. و واقعا هم این کار را می‌کنند! پس به‌سادگی از این هشدارها نگذرید. اما این پلتفرم‌ها فقط به هشدار و مجازات اکتفا نکرده‌اید؛ راهکار هم به شما داده‌اند.

در فیسبوک که حالا شرکت مادر اینستاگرام حساب می‌شود و یوتیوب، هر کدام منبعی برای دانلود موزیک بدون کپی‌رایت معرفی کرده‌اند. در فیسبوک باید به بخشSound Collection  و در یوتیوب به بخش Audio Library  بروید و باید حواستان باشد که ابتدا وارد اکانتتان شوید تا دسترسی پیدا کنید.

در هر کدام از این منابع انواع مختلفی از موزیک‌ها و افکت‌های کوتاه صوتی وجود دارد و با جستجو یا استفاده از این فیلترها می‌توانید به‌سرعت به آن چیزی که نیاز دارید برسید.

همین دو منبع برای بسیاری از کارهای شما کافی است؛ اما اگر فکر می‌کنید به موزیک‌های جدید‌تر و بیشتری نیاز دارید بروید سراغ منابعی که در ادامه معرفی کردیم.

 

کانال‌های یوتیوب موزیک بدون کپی‌رایت

اگر در یوتیوب یا توییچ فعالیت دارید و در این پلتفرم‌ها تولید محتوا می‌کنید، حتما به موزیک‌های رایگان به‌عنوان موسیقی پس‌زمینه ویدیوهای خود نیاز خواهید داشت.

در این صورت توصیه می‌کنیم که سری به کانال‌های زیر بزنید و موسیقی‌های موردنظر خود را از این کانال‌ها دانلود کنید:

 

کانال NoCopyrightSound

NCS یا همان NoCopyRightSound کانالی در یوتیوب است که موسیقی منتشر می‌کند.

این کانال در سال 2011 توسط بیلی وودفورد ایجاد شد و در سال 2017 یک میلیون دانلود را پشت سر گذاشت.

یکی از نکات قابل‌توجه در مورد این کانال این است که موزیک‌های متنوعی از صدها هنرمند در آن یافت می‌شود.

آنچه این کانال را از سایر کانال‌ها متمایز می‌کند، وجود ژانرهای مختلف موسیقی در آن است.

به‌منظور دانلود موزیک رایگان بدون کپی‌رایت از این کانال، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام آن را در YouTube جستجو کنید.

کافی است وارد این کانال شوید و یکی از موزیک‌ ویدیوهای دلخواه را دانلود کنید.

دانلود آهنگ از این کانال برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد. البته لازم به ذکر است که برندها و سازمان‌های تجاری قبل از استفاده از موزیک‌های این کانال باید از NCS اجازه بگیرند.

زمانی که از موزیک‌های این کانال استفاده می‌کنید، باید به لینک پیوند داده شده بروید و به آهنگ و سازنده آن امتیاز دهید. شما با این کار به هنرمند آهنگ اعتبار می‌دهید؛ این تنها هزینه‌ای است که شما برای دانلود موسیقی موردنظر خود باید پرداخت کنید.

 

Vlog No Copyright Music

اگر دانلود موزیک رایگان بدون کپی‌رایت از یوتیوب برای شما آسان‌تر است، توصیه می‌کنیم که به کانال Vlog No Copyright Music سری بزنید. این کانال با موزیک‌های متنوع طیف گسترده‌ای از علایق را پوشش می‌دهد.

موزیک‌های این کانال بیشتر به درد ولاگرها می‌خورد. موزیک‌هایش بیشتر سبک هیجانی دارد.

 

Audio Library

یکی دیگر از کانال‌های یوتیوب که موزیک‌های متنوعی را بدون دریافت حق اشتراک و به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد،  Audio Library است.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم دانلود آهنگ از این کانال یوتیوب رایگان است، اما برخی از موزیک‌های موجود در این کانال توضیحاتی دارند. همانطور که گفتیم همیشه به توضیحات دقت کنید تا درصورتی‌که ذکر صاحب اثر الزامی باشد این کار را انجام دهید.

 

Zero Copyright Music

ما به شما کانال یوتیوب Zero Copyright Music را پیشنهاد می‌کنیم. آهنگ‌های زیادی در این کانال پیدا می‌کنید که متناسب با نوع فعالیت شما است. در مورد دانلود قانونی و رایگان موسیقی از این کانال نیز نگران نباشید؛ همه‌چیز به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

برای دانلود آهنگ از این کانال تنها باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

1. این کانال را در یوتیوب جستجو کنید.
2. موزیک موردنظر را که البته به شکل ویدیو هست را پخش کنید.
3. در توضیحات ویدیو لینک دانلود را کلیک کنید.
4. در این مرحله شما وارد صفحه‌ای در سایت SoundCloud می‌شوید.
5. در این صفحه روی دکمه Download کلیک کنید و آهنگ خود را دانلود کنید.

 

سایت‌های دانلود موزیک بدون کپی‌رایت

تا به اینجای متن کانال‌های مختلفی را در یوتیوب به شما معرفی کردیم، اما این کانال‌ها تنها راه قانونی و رایگان موزیک نیست.

وب‌سایت‌هایی نیز وجود دارند که موسیقی‌های متنوعی را به این شکل در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه چند وب‌سایت برتر در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم:

 

Mixkit

وب‌سایت Mixkit گالری از کلیپ‌های تصویری و موزیک‌های متنوع است که دسترسی به تمام آن‌ها برای کاربران رایگان است. تیم Mixkit بهترین آهنگ‌ها و کلیپ‌ها را به‌صورت رایگان گردآوری می‌کنند.

البته تیم پشتیبان این وب‌سایت به‌سرعت در حال رشد است و هر هفته تعدادی از بهترین آهنگ‌ها و کلیپ‌های جدید به آن اضافه می‌شود. بنابراین اگر این وب‌سایت را برای دانلود موزیک رایگان بدون کپی‌رایت انتخاب کنید، همیشه گزینه‌ای جدید و تازه در آن برای گوش دادن وجود دارد.

اگرچه تمامی موسیقی‌ها و کلیپ‌های موجود در این وب‌سایت رایگان است، اما نباید در کیفیت آن‌ها ذره‌ای شک کنید.

نکته قابل‌توجه در مورد این وب‌سایت این است که هیچ محدودیتی برای دانلود موسیقی‌های موردعلاقه شما وجود ندارد. حتی نیازی به ثبت‌نام در این وب‌سایت نیز ندارید؛ Mixkit بدون ثبت‌نام دسترسی شما را به تمامی آهنگ‌ها باز می‌کند.

این وب‌سایت توسط کمپانی Envato ایجاد شده است؛ کمپانی که نام آن در بازارهای برجسته جهان دیده می‌شود. در این وب‌سایت می‌توانید هر آهنگی که می‌خواهید برای پس‌زمینه ویدیوهای خود انتخاب کنید.

 

Videvo

در این وب‌سایت بیش از 18 هزار موزیک، کلیپ موشن گرافیک و فیلم رایگان وجود دارد که هر لحظه در حال افزایش است. آن چیزی که این وب‌سایت را متفاوت و خاص نشان می‌دهد، محتواهای آن است که با وسواس انتخاب می‌شود و با بهترین کیفیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ازاین‌رو موزیک رایگان بدون کپی‌رایت تنها یکی از محتواهای این وب‌سایت است، در Videvo برترین محتواهای ویدیویی قابل‌دسترس است.

احتمالا شما نگران قانونی بودن موزیک‌هایی هستید که از این سایت دانلود می‌کنید؛ در این مورد باید به شما بگوییم که تمامی محتواهای این وب‌سایت تحت مجوز بدون حق امتیاز هستند.

شما با دانلود این محتوا می‌توانید هر چند باری که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید موزیک موردنظر خود را در هر ویدیو یا حتی پروژه‌ای که دارید، استفاده کنید.

نکته متمایزکننده در مورد این وب‌سایت این است که علاوه بر موسیقی با مجموعه کاملی از بهترین ویدیوها در این وب‌سایت روبه‌رو هستید. ویدیوهایی که ایده‌های بسیار خوبی برای انجام پروژه‌های جدید به شما می‌دهد.

 

Cchound

وب‌سایت دیگری که به‌منظور دانلود موزیک رایگان بدون کپی‌رایت قصد داریم به شما معرفی کنیم، Cchound است. در این وب‌سایت مجموعه‌ای از موسیقی‌های دارای مجوز CC یا همان مجوز مشترکات خلاقانه گردآوری شده است.

 

Pixabay

در این وب‌سایت هزاران آهنگ و موسیقی رایگان وجود دارد که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. تمامی این موزیک‌ها برای استفاده تجاری و غیرتجاری رایگان است. شاید به همین دلیل باشد که این وب‌سایت از محبوب‌ترین‌ها در این حوزه شناخته می‌شود.

 

Bensound

Bensound نیز یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی است که در ارائه موزیک رایگان بدون کپی‌رایت فعالیت می‌کند. شما می‌توانید آهنگ‌های موردعلاقه خود را از این وب‌سایت دانلود کنید، اما باید بدانید که امکان ریمیکس آهنگ‌های موجود در این وب‌سایت را ندارید.

در این وب‌سایت نیز تمامی موزیک‌ها رایگان است، اما برای استفاده از این موزیک‌ها باید به خواننده آن‌ها اعتبار دهید.

 

Tunetank

به‌عنوان آخرین منبعی که می‌توانید موزیک رایگان بدون کپی‌رایت را دانلود کنید، به شما Tunetank را معرفی می‌کنیم.

این وب‌سایت با مجوز بی‌نهایت تمامی نیازهای شما را پوشش می‌دهد. ازاین‌رو می‌توانید هر آهنگی که می‌خواهید را از این وب‌سایت دانلود کرده و از آن در هر موردی حتی موارد تجاری نیز استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب استفاده از خدمات این وب‌سایت هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. اگرچه استفاده از خدمات این وب‌سایت برای شما کاملا رایگان است، اما اگر اکانت Pro داشته باشید، شما می‌توانید کانال یوتیوب خود را به لیست سفیدتان در این وب‌سایت متصل کنید.

 

و در آخر منابع دیگری هم برای موزیک‌های بدون کپی‌رایت وجود دارد، اما ما بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم تا وقت خودتان را برای جستجو هدر ندهید. همین منابع برای بسیاری از کارهای شما کافی است.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 19

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب