7 ایده برای فروش کتاب در اینستاگرام
7 ایده برای فروش کتاب در اینستاگرام
4.9
(23)

اگر به موضوع این مقاله علاقه‌مند شدید به شما تبریک می‌گوییم! شما نویسنده کتاب هستید و دانش و تجربه خودتان را به‌صورت کتاب منتشر کرده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم چند ایده مطرح کنیم تا کتاب را از طریق اینستاگرام بیشتر بفروشید.

 

1. حداقل 4 تا 6 هفته بر فروش کتاب تمرکز کنید

اینستاگرام محیطی است که توجه افراد به پیشنهادهای کسب‌وکاری بسیار پایین است. پس توقع نداشته باشید با اطلاع‌رسانی چاپ کتاب جدیدتان در اینستاگرام، مخاطبان برای خرید آن صف ببندند. بسیاری از افراد پس از دیدن چندین محتوا درباره کتاب شما، تازه به وجود چنین کتابی پی می‌برند. توقع نداشته باشید با برگزاری فروش ویژه پایان هفته، همه از وجود کتاب شما مطلع شوند.

اگر مصمم هستید کتابتان را زیاد بفروشید، توصیه می‌کنیم بین 4 تا 6 هفته بر فروش کتاب در اینستاگرام تمرکز کنید!

 

2. دلیل نوشتن کتاب را توضیح بدهید

در یک ویدیوی کوتاه توضیح بدهید چرا کتاب نوشتید و این کتاب دقیقا چه مشکلی را از چه کسانی حل می‌کند. مثلا من درباره کتاب «مدرس مرجع» می‌توانم بگویم: مدرس‌های زیادی را می‌دیدم که با وجود تخصص بالا، به‌اندازه کافی معروف و اثرگذار نیستند. همین افراد حرص می‌خوردند که رقیبشان با دانش و تجربه خیلی کمتر بسیار معروف‌تر است. این کتاب را نوشتم تا به مدرس‌های متخصص و باسواد کمک کنم سریع‌تر با صنعت آموزش آشنا شوند و بتوانند کسب‌وکار آموزشی خودشان را بهتر رشد بدهند.

 

3. مسابقه برگزار کنید

هر مسابقه‌ای که مربوط به کتابتان باشد می‌تواند باعث جلب‌توجه شود و فروش کتاب را بیشتر کند. مثلا بگویید کسانی که تا امشب کتاب را بخرند و تا یک هفته یک جمله از کتاب را در استوری بگویند در یک مسابقه شرکت می‌کنند و بهترین‌ها جایزه می‌گیرند.

همچنین می‌توانید پست‌هایی منتشر کنید و سوالاتی از محتوای کتاب بپرسید و از فالوئرها بخواهید پاسخ را در کامنت‌ها بنویسند. سپس به 10 نفر از کسانی که پاسخ درست را نوشتند جایزه بدهید.

 

4. پشت‌صحنه‌ها را استوری کنید

پشت‌صحنه‌ها می‌تواند درباره بسته‌بندی و ارسال سفارش‌ها، امضای کتاب، جشن کوچک کتاب که در محل کارتان برگزار شده، جلسه‌ای که با همکاران دارید و درباره نحوه ارسال کتاب‌ها صحبت می‌کنید یا هر مورد دیگری باشد. این موارد را به‌اندازه کافی استوری کنید تا مخاطبان در جریان فرایند کارهای مربوط به کتاب قرار بگیرند.

 

5. یک هشتگ ویژه بسازید

هدف شما از ساختن این هشتگ، مرتبط کردن همه پست‌های مربوط به کتابتان است. بهتر است این هشتگ خاص باشد و توسط خودتان ساخته شود. این باعث می‌شود فالوئرهای اینستاگرام با زدن روی هشتگ بتوانند تمام پست‌های مربوط به آن را ببینند. اگر اسم کتاب شما کلی است و دیگران هم زیاد استفاده کرده‌اند، به هشتگ خود یک کلمه خاص اضافه کنید تا هشتگ مربوط به خودتان شود.

 

6. از فالوئرها بخواهید در فروش کتاب به شما کمک کنند

می‌توانید یک استوری درست کنید و در آن از فالوئرهایتان بخواهید در فروش کتاب کمک کنند. می‌توانید دلیل نوشتن کتاب و هدف بزرگتان را بگویید و از آن‌ها بخواهید در تحقق این هدف به شما بپیوندند. مثلا من درباره کتاب «مدرس مرجع» می‌توانم بگویم: هدف من آن است که مدرس‌های متخصص معروف و مطرح شوند و مدرس‌های سطحی و بدون محتوای مفید جایگاه مدرس‌های خوب را نگیرند. از فالوئرها بخواهید که اگر می‌توانند به شما کمک کند دایرکت بفرستند. سپس با هرکدام جداگانه مذاکره کنید.

 

7. با کتاب یک هدیه ارزشمند بدهید

یکی از راه‌های افزایش سریع فروش کتاب آن است که هدیه‌ای ارزشمند را برای مدتی محدود با کتاب همراه کنید. مثلا می‌توانید یک ویدیوی یک‌‌ساعته تولید کنید و در آن نکات مهم کتاب را بگویید و آن را با قیمتی معادل کتاب یا بیشتر برای فروش بگذارید. سپس بگویید افرادی که تا تاریخی خاص کتاب را خریداری کنند، آن ویدیو را هدیه می‌گیرند. هدیه همراه کتاب می‌تواند موارد دیگری مثل نسخه صوتی کتاب، فیلم یکی از همایش‌های شما و… باشد.

 

از این ایده‌ها استفاده کنید تا فروش کتاب را در اینستاگرام بیشتر کنید و یادتان باشد که پرفروش شدن کتاب شما فقط به تصمیم و اراده خودتان بستگی دارد!

 

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 23

کتاب مدرس مرجع

چگونه بهترین مدرس حوزه خود باشیم و زندگی دیگران را متحول کنیم؟

220.000 تومان

فقط 132،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب