معرفی سیستم ایمیل مارکتینگ میلرلایت (MailerLite)
4.3
(54)

یکی از فعالیت‌های مهمی که سایت‌های بزرگ برای رشد کسب‌وکار خود انجام می‌دهند جمع‌آوری اطلاعات کاربران است. این اطلاعات می‌تواند نام و نام خانوادگی، موقعیت مکانی، ایمیل و شماره همراه افراد باشد. برای همین منظور ابزارهایی برای جمع‌آوری این اطلاعات وجود دارد. یکی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ، سرویس قدرتمند میلرلایت است که با کمک آن می‌توانیم ایمیل‌های کاربران را به روش‌های مختلفی ذخیره کرد؛ سپس برای آن‌ها ایمیل‌هایی با گرافیک و چیدمان دلخواه ارسال کنیم.

 

میلرلایت چیست؟

میلرلایت (mailerlite.com) یک سرویس قدرتمند برای ارسال انبوه ایمیل که می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی را به ساده‌ترین شکل اجرا کنید. این سرویس دارای بخش‌های زیادی است که به شما این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌های خودکار، ایمیل‌های زمان‌بندی شده و ایمیل‌هایی با ظاهر زیبا (با چیدمان دلخواه) برای کاربران ارسال کنید. همچنین می‌توانید کاربران را در گروه‌های متعددی تقسیم‌بندی کنید تا ایمیل‌ها را به‌صورت هدفمند ارسال کنید.

مثلا اگر کاربری محصولی را خریداری کرد، یک ایمیل خودکار برایش ارسال شود که حاوی کوپن تخفیف 30 درصد باشد یا یک فایل دانلودی رایگان دارید و قصد دارید در ازای دریافت ایمیل، فایل مربوط را برای کاربر ارسال کنید. میلرلایت به ساده‌ترین شکل این کار را برای شما انجام می‌دهد و هر زمان ایمیل کاربر در گروه مورد نظر اضافه شد، فایل مربوطه به‌صورت خودکار ارسال می‌شود.

 

امکانات میلرلایت

میلرلایت

1. ساخت انواع کمپین به کمک ویرایشگر پیشرفته میلرلایت

در میلرلایت می‌توان هر نوع ایمیلی را چیدمان کرد. یعنی در ایمیل‌های خود می‌توانید به راحتی از تصاویر، ویدیو، انواع تیتر، متن‌ با رنگ‌های متنوع‌، لینک، دکمه، تایمر، آیکون، نقشه گوگل، ویدیو، پست‌های اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و… استفاده کنید. تمامی این امکانات به کمک جابجا کردن المان‌ها توسط موس انجام می‌شود. پس نیازی به هیچ دانش کدنویسی ندارید و هر بخشی که می‌خواهید ایجاد کنید را با موس برمی‌دارید و در نقطه مورد نظر قرار می‌دهید.

میلرلایت ایران

البته ویرایشگر پیشرفته میلرلایت امکان نوشتن در حالت HTML‌ را هم دارد و می‌توانید یک قالب اختصاصی با ساختار HTML بسازید اما برای استفاده از ساختار HTML باید زبان HTML را بشناسید تا قالب‌های ایمیل شما استاندارد باشند تا در صفحه نمایش‌ها به درستی دیده شوند. حتی می‌توانید یک ایمیل ساده که حاوی متن است را بسازید و ارسال کنید. بنابراین با استفاده از ویرایش‌گر میلرلایت هر نوع ایمیلی را می‌توانید چیدمان کنید.

 

سیستم میلرلایت

2. ساخت انواع گروه‌های کاربری

یک امکان بسیار عالی برای اینکه ایمیل‌های دریافتی از سایت را در میلرلایت مدیریت کنید، ساخت انواع گروه‌های کاربری در دسته بندی‌های متفاوت است. مثلا گروه‌های کاربران تازه عضو شده، گروه کاربرانی که خرید موفق داشته‌اند، گروه کاربرانی که عضو خبرنامه شده‌اند و هر گروه کاربری که مورد نظر شما است. سپس می‌توانیم در تنظیمات سایت تعریف کنیم ایمیل‌هایی که دریافت می‌شود در کدام‌یک از گروه‌ها قرار گیرند.

اضافه شدن ایمیل‌ها به گروه‌ها در حالت‌های مختلفی می‌تواند انجام شود. هم می‌تواند به‌صورت دستی توسط شخص اضافه شود و هم می‌توان طوری تنظیم کرد که خودکار به گروه‌ها اضافه شوند.

 

ارسال ایمیل

3. ساخت اتوماسیون

یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های میلرلایت، بخش اتوماسیون است. با استفاده از این قابلیت، ایمیل‌های خودکار، زمان‌بندی‌شده و هوشمند ارسال می‌شوند. مثلا تنظیم می‌کنیم هر زمان کاربری محصول شماره 1 را خریداری کرد،‌ بعد از دو روز، یک ایمیل برایش ارسال شود و محصول شماره 2 را به کاربر پیشنهاد دهد.

حالت‌های مختلفی که در بخش اتوماسیون می‌شود تعریف کرد:

  • اگر ایمیل به گروهی اضافه شد، یک ایمیل به‌صورت خودکار ارسال شود.
  • اگر ایمیل به گروهی اضافه شد، چند ایمیل به‌صورت زمان‌بندی‌شده ارسال شود.
  • اگر ایمیل به گروهی اضافه شد، از فهرست گروه دیگر حذف شود.
  • اگر شخصی محصولی را خریداری کرد، از فهرست یک گروه خاص حذف شود.
  • و…

 

4. سیستم آمارگیری و گزارش‌دهی پیشرفته

گزارش تمامی ایمیل‌ها در میلرلایت ثبت می‌شود و مدیریت سایت به‌راحتی می‌تواند این گزارش‌ها را مشاهده کند و مورد بررسی قرار دهد. نتایجی مانند درصد باز شدن ایمیل‌ها، درصد کلیک شدن لینک‌های داخل ایمیل، تعداد افرادی که لغو اشتراک کرده‌اند، شناسایی موقعیت مکانی افراد و… . بنابراین با مشاهده آماری که میلرلایت به شما می‌دهد می‌توانید با چند آزمون و خطا، ایمیل‌ها را طوری بسازید تا بیشترین بازدید و نرخ تبدیل را داشته باشند.

 

5. اتصال میلرلایت به سایت‌ها

تمامی موارد بالا بخشی از امکانات میلرلایت است؛ اما این قابلیت‌ها زمانی کار خواهند کرد که سایت شما با سرویس میلرلایت ارتباط داشته باشد و به هم متصل باشند تا بتوانند به درخواست‌های یکدیگر پاسخ صحیح دهند. اتصال میلرلایت به سایت توسط کلیدی که به آن API می‌گویند انجام می‌شود. API یک کد، شامل اعداد و حروف است. زمانی که در میلرلایت یک حساب کاربری می‌سازید، یک API اختصاصی برای شما ساخته می‌شود. این همان کلید و مجوز اتصال میلرلایت به سایت است که در ادامه توضیح داده‌ایم که چطور باید از کلید API استفاده کرد.

 

آیا استفاده از میلرلایت رایگان است؟

میلرلایت، پلن‌های مختلفی برای ارائه خدمات خودش دارد که اولین پلن آن پلن رایگان 1-1000 عضو است. یعنی می‌توانید از خدمات میلرلایت تا 1000 عضو را به‌صورت رایگان استفاده کنید و اگر تعداد اعضای شما بیشتر از 1000 باشد از پلن‌های پولی این سرویس می‌بایست استفاده کنید.

 

آیا ایران توسط میلرلایت تحریم شده است؟

پاسخ این سؤال خیر است. چندی پیش، یک شرکت ایرانی به‌عنوان نماینده میلرلایت در ایران فعالیت می‌کرد و کاربران می‌توانستند واریز‌های ریالی را برای نماینده ایرانی انجام دهند. در حال حاضر شرکتی که نماینده میلرلایت بود به فعالیتش خاتمه داده است و این بدین مفهوم نیست که میلرلایت دیگر به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد. فقط برای خرید پلن‌ها و تمدید پلن‌های خریداری شده باید واریز دلاری انجام دهید.

 

آموزش اتصال میلرلایت به وردپرس

همان‌طور که اشاره کردیم، برای اتصال میلرلایت به سایت نیاز به کلید API داریم. پس ابتدا به حساب کاربری خود در میلرلایت می‌رویم تا کلید API را یادداشت کنیم. سپس همانند تصویر، وارد بخش Integrations شوید.

میلرلایت چیست؟

 

سپس دکمه «Use» را کلیک کنید. همانند تصویر زیر

ایمیل مارکتینگ

 

کلید API را مشاهده می‌کنید. کلید API را کپی کنید.

 

تا اینجا کلید API را از میلرلایت دریافت کردیم. حال باید کلید API‌ را در سایت قرار دهیم. اما سایت ما باید بخشی که بشود کلید API را در آن قرار داد، داشته باشد. برای این منظور از افزونه‌ «هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت» استفاده می‌کنیم. توجه داشته باشید این افزونه رایگان نیست و باید آن را خریداری کنید. افزونه معرفی شده را می‌توانید از سایت ژاکت تهیه کنید. پس از نصب افزونه و فعال‌سازی آن، در تنظیمات مربوط به افزونه، بخشی وجود دارد که می‌توانید کلید API را قرار دهید. پس از قرار دادن کلید API، دکمه «ذخیره» را کلیک کنید. اگر تمامی کارها را درست انجام دهید، اتصال برقرار می‌شود. همانند تصویر زیر:

اتصال میلرلایت به وردپرس

 

زمانی که اتصال سایت و میلرلایت برقرار شد، می‌توانید تنظیمات دیگر را هم مطابق با استراتژی خودتان انجام دهید. مثلا می‌توانید تنظیم کنید اگر کاربران محصول A را خریداری کردند، ایمیلشان در چه گروهی اضافه شود.

افزونه «هماهنگ‌ساز وردپرس و میلرلایت» سازگاری کاملی با فرم‌ساز گرویتی دارد و در بخش پیکربندی GravityForms می‌توانید طوری تنظیم کنید وقتی کاربری فرمی ارسال می‌کنید، ایمیلش در چه گروهی اضافه شود. بنابراین ایمیل‌های کاربران را به اشکال مختلف به گروه‌هایی که در میلرلایت ساختیم اضافه می‌کنیم و در نهایت کمپین‌ها در میلرلایت اجرا می‌شوند.

در بخش‌های بعد جزئیات بیشتر از میلرلایت را توضیح خواهیم داد.

 

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 54

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب