چگونه یک بازاریاب محتوای کارآفرین باشیم؟
چگونه یک بازاریاب محتوای کارآفرین باشیم؟
4.4
(17)

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بازاریابان محتوای شکست‌خورده ، تمرکز بر نتیجه است نه استراتژی. وبلاگ نویس برای وبلاگ پست تولید می‌کند حال آنکه بازاریاب محتوا برای یک کسب‌وکار بازاریابی می‌کند.

برای آنکه یک بازاریاب محتوای عالی باشید باید رویکردتان کارآفرینانه باشد. اکثر مردم گمان می‌کنند کارآفرینان به دنبال خلاءهای موجود در بازار گشته و آن‌ها را پر می‌کنند. من معتقدم موفق‌ترین آن‌ها سراغ بازارهای موجود رفته و پیشنهادهای منحصربه‌فردی ارائه می‌کنند.

در بیشتر موارد، کارآفرینان با چیزی بهتر وارد فضایی از قبل موجود شده و با ایجاد تمایز لازم، جلب‌توجه می‌کنند. این دقیقا همان کاری است که بهترین تولیدکنندگان محتوای دنیا نیز انجام می‌دهند.

آن‌ها صرفا به تولید محتوا نمی‌پردازند. در عوض، برای گروه مشخصی از مردم، با رویکرد منحصربه‌فرد به‌نحوی‌که جلب‌توجه کند محتوا تولید می‌کنند. به خاطر داشته باشید، شما دنبال چیزی هستید که با انجام متفاوت آن، محتوایی تولید شود که مشتریانتان به آن اهمیت داده و در موردش صحبت کنند.

این وجه تمایز برای بازاریابان محتوا بهترین فرصت است.

 

چند استراتژی برای بازاریاب محتوا

1. در مورد محتوا، شخصی عمل کنید

این، یک راهبرد برای اعتمادسازی در بلندمدت است. محتوا را تحت نام خودتان بنویسید، عکس خودتان را اضافه کرده و بیان خودمانی (بدون استفاده از اصطلاحات و عبارات نامفهوم) به کار ببرید. مشتریان عاشق این نکات هستند؛ چون این حس را در آن‌ها ایجاد می‌کند که در حال گفتگوی مستقیم با صاحب کسب‌وکار هستند.

 

2. این کار را با تحقیر کردن رقبایتان انجام ندهید

دست‌‌ انداختن دیگران،‌ اعتمادسازی نمی‌کند. وظیفه آموزش مشتری‌ها را به عهده گرفته و بپذیرید که آن‌ها هستند که درباره بهتر بودن شما از رقبایتان قضاوت می‌کنند.

 

3. بهترین محتوایتان را در قالب کتاب الکترونیکی یا مجموعه‌ای از منابع قابل دانلود برای ارائه به روش ثبت‌نام ایمیلی، گردآوری کند

چنین محتوایی برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل، خیلی خوب جواب می‌دهد. بنابراین وقتی مخاطبان از طریق ایمیل درخواست دریافت کتاب الکترونیکی کردند، آن موقع است که می‌توانید ارتباطات منظم با آن‌ها را شروع کنید.

در نتیجه، زمانی که آمادگی‌اش را دارند شما اولین کسی خواهید بود که به ذهنشان خواهد رسید.

 

4. شخصا در جامعه مخاطبانتان، شبکه‌های اجتماعی یا تالارهای گفتگو فعال باشید

این نوع محتوا برای آغاز، نیاز به کمی هل دادن دارد. باید در جامعه مخاطبان به‌صورت یک فرد کمک‌کننده -که ظاهر می‌شود تا اطلاعات بدهد- حضور یابید.

این فرآیند واقعا با مفید بودن اتفاق می‌افتد. با گذشت زمان مردم این را درک خواهند کرد. می‌توانید آن‌ها را به وب‌سایت ارجاع دهید و از آن‌ها بخواهید اگر محتوا به نظرشان مفید است آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب گوگل به‌تدریج در خواهد یافت که وب‌سایت شما در آن موضوع، ‌معتبر است.

به‌خاطر داشته باشید که این پیشرفته‌ترین راهبرد تولید محتوا نیست. اگر این روش برای شما جواب می‌دهد، بسیار خوب است؛ اما اگر رقابت بالا گرفت، برای نوآوری به‌هوش و آماده باشید. این استراتژی پیش‌پاافتاده و قابل کپی کردن است.

 

منبع: کتاب «ماشین محتوا»
نویسنده: دن نوریس با پیشگفتاری از نیل پاتل
ناشر: تهران
ترجمه: علیرضا دهقانی

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 17

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب