چگونه در سایتمان فروش دلاری داشته باشیم؟
4.8
(11)

با راه‌اندازی یک سایت و داشتن کالایی برای فروش، نوبت به پیش‌بینی روشی برای دریافت پرداخت‌های مشتریان می‌رسد. رایج‌ترین روش برای تبادل پول در اینترنت استفاده از کارت‌های اعتباری مانند ویزاکارت و مسترکارت هستند. حال چگونه می‌توانید سایت خود را طوری مجهز سازید تا بتوانید پرداخت‌های کارت‌های اعتباری را بپذیرید.

1. داشتن حساب جاری (Merchant account) در یکی از بانک‌های خارجی. اگر بتوانید در بانکی خارجی حساب جاری داشته باشید این امکان وجود دارد که با افزودن نرم‌افزارهای پردازش کارت اعتباری به سایت و ایجاد تنظیمات لازم برای امنیت، مشتریان مستقیما اطلاعات کارت اعتباری را در سایتتان وارد کنند و پول مستقیما به حساب بانکی شما واریز شود. البته باید برای نرم‌افزار لازم، چندصد دلار بپردازید. مزیت این روش آن است که در لحظه پرداخت، پول به حساب بانکی شما اضافه می‌شود. ولی اگر تازه‌کار هستید و ترجیح می‌دهید از روش ساده‌تری استفاده کنید، روش دوم می‌تواند مفید باشد.

 

2. استفاده از شرکت‌های واسطه برای دریافت وجه. در این روش ابتدا خود باید یک کارت اعتباری معتبر داشته باشید. بسیاری از شرکت‌های ایرانی این سرویس را ارائه می‌دهند. کارت شما باید کارت فیزیکی و واقعی باشد. تا حد امکان از کارت‌های مجازی برای این کار استفاده نکنید. با داشتن کارت اعتباری فیزیکی می‌توانید موجودی آن را (البته پس از کسر درصد قابل توجهی از آن!) از صرافی‌های معتبر دریافت کنید. با افتتاح بانک ایران اروپا امید می‌رود به زودی بتوان با مراجعه به آن و ارائه مدارک شناسایی به راحتی بتوان کارت اعتباری لازم را دریافت کرد. پس از تهیه کارت اعتباری نوبت به انتخاب سرویسی برای دریافت پول از طریق سایتتان از مشتریان می‌رسد. معروف‌ترین سایت‌ها برای پردازش کارت اعتباری Paydotcom ، PayPal و Plimus هستند. این سایت‌ها برای راه‌اندازی سرویس هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. سایت‌های 2CheckOut و ClickBank نیز از بهترین‌ها در این زمینه هستند ولی برای ثبت‌نام در سایت آن‌ها باید حاضر به پرداخت وجه ثبت‌نام باشید. البته تمامی سایت‌های نام برده شده در هر معامله درصدی را از فروشنده دریافت می‌کنند که معمولا چیزی در حدود 2 تا 9 درصد قیمت فروش است. بنابرین شاید به نفعتان باشد که در سایت‌های غیر رایگان مثل کلیک‌بانک عضو شوید، ولی بعدها درصد کمتری در هر فروش بپردازید.

حال به موضوع اصلی بحث می رسیم: در ایران از کدام یک از سرویس‌های فوق می‌توان استفاده کرد؟

 

پی‌پال

معروف‌ترین و رایج‌ترین سایت دریافت پول پی‌پال است. از طریق این سایت می‌توانید برای دوستان و آشنایان پول بفرستید. کافی است آدرس ایمیل شخص مقابل را داشته باشید و او با آن ایمیل در پی‌پال اکانت داشته باشد. درصدی که پی پال از هر فروش دریافت می‌کند بسیار کم و با صرفه است و چیزی در حدود 3-2 درصد قیمت فروش است.  ولی این سایت یک عیب بسیار بزرگ (حداقل برای ما) دارد و آن هم سیستم پیچیده و نامشخص امنیتی آن است. این سایت تمامی ورود و خروج‌ها و آدرس‌های IP شما را بررسی می‌کند و در صورت داشتن کوچک‌ترین شک به هویت شما، اکانت را اصطلاحا لیمیت (محدود) می‌کند. در اکانت‌های محدود شما نمی‌توانید از موجودیتان برداشت کنید و یا خریدی انجام دهید ولی پول می‌تواند به حساب شما واریز گردد. برای رفع محدودیت حساب، از شما خواسته می‌شود تا مدارک لازم را برای پی‌پال ارسال کنید. این مدارک معمولا شامل قبض‌های آب و برق آدرسی است که در هنگام افتتاح حساب وارد کرده‌اید و اگر به آدرسی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید دسترسی ندارید باید حساب پی‌پال و موجودی آن را فراموش کنید! مشکل اساسی دیگر آن است که تایید هویت شما و دریافت مدارک تنها یکبار انجام نمی‌شود و هرگاه پی‌پال به شما مشکوک شود مدارکی را از شما درخواست می‌کند تا هویت شما تایید گردد.
موضوع دیگر آن است که برای کشورهای مختلف استراتژی‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شود. مثلا اگر کشور خود را آمریکا، کانادا و چند کشور دیگر که در سایت ذکر شده، انتخاب کنید با داشتن کارت اعتباری معتبر قادر به تایید اکانت و استفاده از آن نیستید بلکه باید کد ملی و مشخصات دقیق حساب بانکی را ارائه کنید تا توسط پی‌پال بررسی شود. با تجربه‌های تلخی که از استفاده از پی‌پال داشتم این سایت را برای دریافت پول توصیه نمی‌کنم. البته در یک صورت می‌توانید با اطمینان از این سرویس استفاده کنید و آن هم این است که از یکی از بستگان یا آشنایان در خارج از کشور بخواهید حساب بانکی به نام خودش باز کند و کارت اعتباری بگیرد و شما با این مشخصات و آدرس واقعی در پی‌پال عضو شوید. در صورت لیمیت شدن اکانت، آشنای شما باید مدارک محل سکونت را برای پی‌پال بفرستد. البته باید یک IP معتبر خارجی داشته باشید، زیرا از ایران نمی‌توانید وارد سایت آن‌ها شوید.

 

سایت Plimus

و حال به گزینه‌ای بسیار عالی و بی‌نظیر به نام Plimus می‌رسیم. این سایت خدماتی بسیار حرفه‌ای به شما ارائه می‌دهد و در عین حال استفاده از آن بسیار آسان است. با عضو شدن در این سایت و گذاشتن دکمه پرداخت بر روی سایتتان، مشتری گزینه‌های زیادی برای پرداخت دارد و می‌تواند از طریق کارت‌های اعتباری، پرداخت تلفنی، پرداخت فکسی، چک آنلاین و حتی پی‌پال پرداخت را انجام دهد! مزیت دیگر این سایت امکان طراحی سفارشی صفحات سفارش و پرداخت است، یعنی حتی در صفحه نهایی پرداخت می‌توانید لوگو و متن دلخواه را نمایش دهید.
تنها دو عیب را می‌توان برای این سایت ذکر کرد. اول آنکه درصدی که از هر فروش دریافت می‌شود نسبتا زیاد است و با توجه به جدول موجود در سایت آن‌ها چیزی در حدود 5/4 تا 15 درصد حق معامله دریافت می‌شود. البته این موضوع عاملی محدود‌کننده نیست زیرا می‌توانید کالای خود را کمی گران‌تر قیمت‌گذاری کنید.
عیب دوم آن است که پرداخت‌ها به صورت لحظه‌ای به حساب شما منتقل نمی‌شود. در نیمه هر ماه میلادی تمامی حساب ماه قبلی به حساب شما منتقل می‌شود. این سایت محدودیتی برای کشورهای تحریم شده ندارد و در چند دقیقه می‌توانید در آن به طور رایگان ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام و وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خود، وارد کنترل‌پنل این سایت می‌شوید. حال می‌توانید کالای خود را تعریف کنید. صفحه سفارش را طراحی کنید و قیمت آن و مشخصات را وارد کنید. در انتها سایت پلیماس لینکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است آن لینک را به دکمه شفارش سایتتان ارتباط دهید و فروش را آغاز کنید!

 

بنابرین با تمامی مشکلات موجود این امکان وجود دارد که تجارت الکترونیک را هر چه زودتر آغاز کنید. حال این سوال پیش می‌آید که چه محصولاتی را می‌توان در سایت فروخت. بهترین محصولات، کالاهای دیجیتال هستند که نیازی به ارسال کالای فیزیکی ندارند و مشتری می‌تواند آن‌ها را دانلود کند. در شماره بعد به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 11

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب