اثر تغییر تاریخ مقالات سایت بر سئو
تغییر تاریخ صفحات سایت، رتبه‌ شما در گوگل را بهبود نمی‌بخشد
4.6
(17)

جان مولر از مدیران گوگل می‌گوید که تغییر تاریخ انتشار محتوا در صفحات وب بدون ایجاد تغییر قابل‌توجه در متن آن، رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل را بهتر نمی‌کند.

یک صاحب سایت به مولر گفته بود هر بار که تغییرات جزئی در محتوای گالری عکس سایتش ایجاد می‌کند، تاریخ آن را هم به‌روزرسانی می‌کند و پرسیده بود که آیا به‌روزرسانی تاریخ انتشار، مزیتی در رتبه ما در نتایج جستجوی گوگل ایجاد می‌کند یا نه؟

با اینکه این سوال مربوط به گالری‌ عکس سایت است، اما توصیه‌های مولر در مورد تغییر تاریخ انتشار در هر نوع صفحه وب کاربرد دارد.

مولر می‌گوید: «صاحبان سایت معمولا این سوال را به شکل‌های مختلفی از من می‌پرسند، زیرا فکر می‌کنند شاید گوگل به صفحه‌ای که محتوایش جدید به نظر می‌رسد پاداش دهد، اما الگوریتم گوگل به این شکل کار نمی‌کند و به‌روزرسانی تاریخ انتشار هیچ مزیتی در رتبه‌بندی ایجاد نمی‌کند.»

 

او ابتدا تجربه کاربر را در نظر می‌گیرد و می‌گوید صاحبان سایت می‌توانند هر زمان که بخواهند تاریخ و ساعت صفحات خود را به‌روز کنند، اما این کار گمراه‌کننده است: «شما می‌توانید هر بار که تغییر کوچکی در محتوا ایجاد می‌کنید، تاریخ و ساعت آن صفحه را به‌روز کنید، اما مثلا اگر فقط جای تصاویر را در گالری عکس عوض کرده باشید، این اقدام کمی گمراه‌کننده و برای کاربر ناخوشایند است.»

سپس می‌گوید به‌روز کردن مداوم تاریخ و ساعت در صفحات چندان مناسب نیست و تاثیری در نتایج جستجو نخواهد داشت: «من فکر نمی‌کنم این کار تغییری در نتایج جستجو ایجاد کند و ما فقط به خاطر تغییر تاریخ و ساعت آن صفحات، رتبه بهتری به آن‌ها نمی‌دهیم.»

 

استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS)

مولر باز هم توصیه می‌کند که پس از ایجاد تغییرات کوچک، تاریخ‌ صفحه را به‌روز نکنید و فقط بعد از ایجاد تغییرات چشمگیر در محتوا، تاریخ‌ها را به‌روز کنید. بااین‌حال، اگر از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنید که تاریخ‌ها را به‌طور خودکار به‌روز می‌کند، ایرادی ندارد و به سایتتان آسیب نمی‌رساند: «پس توصیه من این است که اگر CMS شما به‌طور پیش‌فرض این کار را انجام دهد و نمی‌توانید آن را کنترل کنید، ایرادی ندارد. اگر این کار را به‌صورت دستی انجام می‌دهید، مثلا می‌خواهید تغییر کوچکی ایجاد کرده و جای تصاویر را عوض کنید، پیشنهاد می‌کنم از دست‌کاری تاریخ و ساعت صرف‌نظر کنید و هر وقت تغییرات قابل‌توجهی در یک صفحه ایجاد کردید، تاریخ را به‌روز کنید.»

توصیه‌های اخیر مولر با یک پست وبلاگی او در سال 2019 مطابقت دارد که از صاحبان سایت خواسته بود با عوض کردن تاریخ مقاله‌ها آن‌ها را به‌جای مقاله جدید به مخاطب عرضه نکنند: «اگر مقاله‌ای کاملا تغییر كرده باشد، گذاشتن تاریخ و ساعت تازه برای آن منطقی است، اما بدون افزودن اطلاعات قابل‌توجه یا دلیل قانع‌کننده دیگر، یک مقاله را به‌طور مصنوعی جدید نکنید.»

گوگل همیشه تاریخ‌ها را در نتایج جستجو نشان نمی‌دهد؛ حتی زمانی که صفحه تاریخ داشته باشد. مولر می‌گوید: «وقتی تاریخ هیچ ارتباطی با محتوا ندارد، گوگل تاریخ را نشان نمی‌دهد. گوگل وقتی تاریخ صفحه‌ای را نشان می‌دهد كه سیستم‌های خودكار تشخیص دهند این كار به محتوای صفحه ربط دارد، مثل صفحاتی كه حساسیت زمانی دارند، ازجمله صفحات خبری.»

 

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 17

 دوره ارتقا با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب