چگونه سئو تکنیکال انجام دهیم؟
سئو تکنیکال
4.3
(19)

سئو تکنیکال یا سئوی فنی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید از سال‌های قبل تمرکز سئو بیشتر روی این موضوع بوده است که ما محتوای خوبی را تهیه کنیم یا بنویسیم و سعی کنیم کلیدواژه اصلی آن محتوا را تاکید کنیم؛ که تاکید کردن از طریق bold کردن، افزایش چگالی آن keyword در آن متن و روش‌های دیگری بوده که همیشه استفاده شده است ولی روز به روز موضوعی به نام سئو تکنیکال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سئو تکنیکال این است که آیا سایت ما از لحاظ فنی پیش‌نیازهای لازم را برای یک سایت مناسب و کاربرپسند دارد یا خیر و گوگل روی این موضوع روز به روز حساس‌تر می‌شود که معیار سئو فقط یک محتوای خوب نباشد، بلکه ساختار سایت ازلحاظ فنی برای مخاطبان و بازدیدکنندگان مناسب باشد.

 

3 روش برای سئوی فنی

1. سرعت سایت

اولین ایده «سرعت سایت» است. گوگل این موضوع را بررسی می‌کند و اهمیت زیادی برای آن قائل است. بنابراین اگر روی سرعت سایت‌تان کار نکنید و اهمیتی ندهید و Load Time آن خیلی زیاد باشد هرچقدر هم که روی مقالات و مطالب خوب کار کنید،‌ نمی‌توانید نتیجه عالی بگیرید.

پس روی افزایش سرعت سایت کار کنید که یکی از موارد سئو تکنیکال است.

2. داشتن SSL

دومین ایده «داشتن SSL» یا SSL encryption است. حتما دیده‌اید که در مرورگر، بعضی از سایت‌ها وقتی آدرس و اینتر را می‌زنید یک قفل کوچک در آن مرورگر دیده می‌شود و می‌نویسد که این ارتباط امن است. این موضوع نیز از دید گوگل بسیار مهم است و می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت پیدا کنید که چطور می‌توانید سایت‌تان را با پروتکل SSL به سرور وصل کنید که این کار هم خیلی سخت نیست و می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل ببینید که چطور می‌توانید سایت‌تان را با پروتکل SSL سازگار یا امن کنید.

اگر این کار را انجام دهید آدرس صفحات سایت‌تان به جای HTTP با HTTPS شروع می‌شود که گزینه بهتری است.

3. استفاده از Structured Data

سومین ایده مهم در سئو تکنیکال «استفاده از Structured Data» یا داده های ساختاریافته است. Structured Dataها کدهای کوتاهی هستند که معمولا به اول محتوایتان (مقاله یا هر متنی) اضافه می شوند و باعث می شود که گوگل بتواند اطلاعات بیشتری در مورد آن محتوا دریافت کند.

شما با تعریف یک Structured Data ساده می توانید به گوگل بگویید که مقاله‌ای که نوشتم دستور پخت یک غذا است، زمان پختش 18 دقیقه است و خیلی اطلاعات بیشتر مثلا غذایی که درست می‌شود چند کاری انرژی به بدن می‌رساند و…

بنابراین با آشنایی با Structured Data یا داده‌های ساختاریافته، روش تولید آن و اضافه کردن آن به صفحات سایت می‌توانید اطلاعات خیلی بیشتری در مورد یک محتوا در اختیار گوگل قرار دهید و گوگل به این موضوع به شما جایزه یا پاداش می‌دهد چون می‌داند که شما ارزش قائل شدید و می‌خواهید که محتوایتان با معیارهای بالاتری تولید شود.

اگر این کارها را انجام دهید می‌توانید مطمئن شوید که رتبه خیلی بهتری در نتایج گوگل کسب خواهید کرد. پس از امروز دنبال یادگیری تکنیکال سئو هم باشید و سئو را صرفا در بهینه کردن یک کلید واژه در یک متن ندانید.

 

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 19

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب