چرا وب‌سایت‌ها فروش کافی ندارند؟
چرا وب‌سایت‌ها فروش کافی ندارد؟
5
(10)

چرا بعضی از وب‌سایت‌ها با وجود داشتن ترافیک و بازدیدکننده، فروش بسیار کمی دارند؟

برای بررسی این موضوع بهتر است به چند واقعیت حیرت‌آور توجه کنیم که خیلی از صاحبان سایت از آن اطلاع ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که دیدگاه درستی نسبت به کسب‌وکار اینترنتی نداشته باشند.

 

1. در اولین بازدید خریدی انجام نمی‌شود

اولین نکته این است که بسیاری از افراد، در اولین بازدید خود خریدی انجام نمی‌دهند. اگر این دیدگاه اشتباه را داشته باشیم که می‌توانیم تبلیغاتی انجام دهیم که علاقه‌مندان به وب‌سایت ما بیایند و محصول را در همان لحظه ببینند و خرید کنند کاملا در اشتباه هستیم. چنین دیدگاهی معمولا به اتلاف بودجه بازاریابی می‌انجامد و نمی‌توانیم انتظار بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشیم.

بنابراین اولین نکته کلیدی که باعث می‌شود کسب‌وکار اینترنتی خود را بهبود دهیم و به سود برسانیم این است که بدانیم در اولین بازدید تعداد خریدها بسیار کم است. پس باید در اولین بازدید به‌جای تلاش برای فروش، سعی کنیم شخص علاقه‌مند کنیم و اطلاعات تماسش را بگیریم تا بعدا بتوانیم عملیات بازاریابی را ادامه بدهیم.

 

2. 95 درصد افرادی که برای اولین بار به وب‌سایتمان می‌آیند هیچ‌گاه برنمی‌گردند

واقعیت تکان‌دهنده‌تر این است که حدود 95 درصد بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به وب‌سایت ما مراجعه می‌کنند، دیگر هیچ‌گاه به وب‌سایت ما برنمی‌گردند. بنابراین اگر در روز 100 بازدیدکننده دارید و اطلاعات تماس‌شان را نمی‌گیرید، به‌احتمال زیاد 95 نفر از این بازدیدکنندگان بعد از چند روز آدرس وب‌سایت وجود سایت شما را فراموش خواهند کرد و دیگر برنخواهند گشت. بنابراین فروشی هم اتفاق نخواهد افتاد.

اگر تبلیغات می‌کنیم و افرادی را به وب‌سایتمان می‌آوریم، دقیقا مانند این است که افرادی را با تبلیغات به فروشگاه واقعی دعوت می‌کنیم. فرض کنید در یکی از بهترین نقاط تهران فروشگاه واقعی دارید و افراد تا ویترین فروشگاه می‌آیند و برمی‌گردند و دیگر هیچ‌وقت به فروشگاه ما مراجعه نمی‌کنند. پس باید راه‌حلی پیدا کنیم تا فردی که برای اولین بار به وب‌سایت ما مراجعه کرد به هر طریق ممکن اطلاعات تماسش را به ما بدهد. بهترین اطلاعات شماره موبایل یا آدرس ایمیل است. پس از دریافت اطلاعات تماس، می‌توانیم خودمان پیش‌قدم شویم و پیام‌هایی برایش بفرستیم.

 

3. اغلب بازدیدکنندگان هنگام دیدن صفحه محصول، به آن نیاز ندارند

شاید شما به یک عینک شنا نیاز دارید و به وب‌سایتی مراجعه می‌کنید که عینک شنا ارائه می‌کند؛ ولی چون یک ماه به فصل تابستان مانده است و الان قصد شنا کردن ندارید، به‌احتمال‌زیاد در آن لحظه خرید را انجام نخواهید داد. این هنر صاحب وب‌سایت است که بتواند کاری کند که بعدا در زمان مناسب با شما تماس بگیرد.

ما می‌توانیم سیستم کاملا خودکاری درست کنیم که ترافیک ایجاد کنیم و افراد زیادی به وب‌سایت ما مراجعه کنند و سایت ما طوری طراحی شده باشد که به‌صورت خودکار اطلاعات تماس این افراد را در خودش ذخیره کند و در قدم بعد، وب‌سایت ما با استفاده از سرویس‌های ایمیل مارکتینگ، بتواند به‌صورت خودکار عملیات بازاریابی را بر این علاقه‌مندان شروع کند.

بنابراین با ساختن یک سیستم خودکار برای ایجاد ترافیک، سپس جذب اطلاعات بازدیدکنندگان و در نهایت عملیات ایمیل مارکتینگ روی این بازدیدکنندگان، می‌توانیم درآمد قابل‌توجهی از وب‌سایت داشته باشیم.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 10

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب