توضیح روش گوگل در تکمیل خودکار جستجوها
4.4
(15)

دنی سالیوان، مسئول بخش جستجوی شرکت گوگل، درباره تکمیل خودکار عبارات جستجو توسط گوگل توضیح می‌دهد. هرکسی که از نوار جستجوی گوگل استفاده می‌کند، تکمیل خودکار عبارت توسط این موتور جستجو را دیده است؛ زیرا به‌محض تایپ کلمات در نوار جستجو، پیش‌بینی‌های گوگل شروع می‌شود.

پیش‌بینی‌های‌ خودکار برای صرفه‌جویی در وقت کاربران و دسترسی سریع‌تر آن‌ها به اطلاعات مورد نیاز طراحی‌ شده است. با‌ این‌که سیستم تکمیل‌ خودکار برای راحتی کاربران طراحی ‌شد؛  اما همیشه کار نمی‌کند. سالیوان همچنین درباره مواقعی توضیح می‌دهد که گوگل ترجیح می‌دهد ادامه عبارت را پیش‌بینی نکند.

 

پیش‌بینی‌های سیستم تکمیل خودکار از کجا می‌آیند؟

پیش‌بینی‌های سیستم تکمیل خودکار بر اساس عباراتی ارائه می‌شوند که افراد در نوار جستجوی گوگل تایپ کرده‌اند.

گوگل برای ارائه این پیش‌بینی‌ها 4 عامل را در نظر می‌گیرد:

  • کلیدواژه‌های ترند شده و پرطرفدار
  • زبان جستجو
  • مکان کاربر و جستجوگر
  • تازه بودن جستجو

گوگل هنگام ارائه پیش‌بینی‌های خودکار اول سوال‌‌های ترند شده و پرطرفدار را در نظر می‌گیرد؛ اما فقط متداول‌ترین عبارت‌ها را پیشنهاد نمی‌دهد، بلکه برای این‌که پیش‌بینی‌‌ها بیشتر به جمله مورد جستجوی کاربر ربط داشته باشند، به زبان و مکان کاربر هم توجه می‌کند.

تکمیل خودکار گوگل

مثلا، پیش‌بینی‌های گوگل برای کامل کردن عبارت «رستوران خوب» برای یک کاربر در تهران با یک کاربر در کانادا فرق دارد.

تکمیل خودکار محلی گوگل

کلیدواژه‌های طولانی به روش دیگری بررسی می‌شوند. از آنجا که جستجوی عبارت‌های طولانی چندان متداول نیست، گوگل به‌جای پیش‌بینی یک عبارت کامل، فقط قسمت‌‌هایی از آن را پیش‌بینی می‌کند. یا حتی به جای افزودن یک عبارت به انتهای جستجو، گاهی وسط کلیدواژه جستجو شده کلماتی را اضافه می‌کند.

مثلا، شاید جستجو برای «قسمت جدید دانلود» خیلی زیاد نباشد؛ اما جستجوهای زیادی برای «قسمت جدید مانکن دانلود»، «قسمت جدید همگناه دانلود رایگان» یا «قسمت جدید سریال دل دانلود رایگان» وجود دارد. به همین دلیل این عبارت‌ها به آخر یا وسط عبارتی که کاربر جستجو کرده اضافه می‌شود و به او نمایش داده می‌شود.

اگر علاقه مردم به موضوعی خاص افزایش یابد، گوگل پیش‌بینی‌ها را بر اساس آن موضوع جدید و داغ ارائه می‌کند.

سالیوان می‌گوید: شاید سیستم‌های خودکار ما یک عبارت ترند شده و جدید را به جستجوگر نشان دهند، حتی‌ اگر مرتبط‌ترین عبارت با جمله تایپ‌ شده نباشد. سالیوان تاکید می‌کند که سیستم «تکمیل خودکار» هدفی فراتر از نمایش عبارت‌های تکمیلی معمولی دارد. این سیستم کاملا با ابزار گوگل ترندز فرق دارد و نباید با آن مقایسه شود.

 

 

چه زمانی سیستم تکمیل خودکار، پیشنهادی به شما ارائه نمی‌دهد؟

گوگل معیارهایی برای اجتناب از ارائه پیش‌بینی‌های غیرمنتظره و شوکه کننده و جلوگیری از هدایت کاربر به محتوای نامعتبر دارد و با دو روش با این مسئله برخورد می‌کند:

  • روش خودکار. سیستم‌های گوگل طوری طراحی‌ شده‌اند تا از نمایش پیش‌بینی‌های بی‌فایده و ناقض سیاست‌های این موتور جستجو اجتناب کنند.
  • روش دستی. اگر سیستم‌های خودکار گوگل پیش‌بینی‌هایی متناقض با سیاست‌های این شرکت را شناسایی و حذف نکنند، تیم‌هایی وجود دارند که چنین پیش‌بینی‌هایی را به‌صورت دستی حذف می‌کنند.

اگر سیستم «تکمیل خودکار» تشخیص دهد که اصطلاحات و عباراتی خشن، جنسی، نفرت پراکن، تحقیرآمیز یا خطرناک هستند، هیچ عبارت تکمیلی را پیشنهاد نمی‌دهد. همچنین اگر گوگل تشخیص دهد که پیش‌بینی‌اش ممکن است کاربر را به محتوای نامعتبر هدایت کند، چیزی به او پیشنهاد نمی‌دهد. اگر هم این احتمال وجود داشته باشد که پیش‌بینی‌های گوگل شایعه‌ای تایید‌ نشده را تایید کنند، سیستم تکمیل خودکار چیزی به کاربر پیشنهاد نمی‌دهد.

 

کاربران هنوز هم می‌توانند هرآنچه می‌خواهند را در گوگل جستجو کنند

سالیوان در پایان سخنانش توضیح می‌دهد که کاربران آزاد هستند هرآنچه می‌خواهند را در گوگل جستجو کنند. شاید سیستم تکمیل خودکار گوگل در شرایط خاص و بنا بر مصلحت کار نکند؛ اما هیچ مانعی برای نمایش نتایج واقعی جستجو ایجاد نمی‌کند.

 

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 15

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب