مدیر سبز تی‌وی

قسمت: 26 ژان بقوسیان

دانلود ویدیو

کیفیت HD کیفیت Full HD

آیا بازاریابی شما Timely است؟

4.5
(27)

چگونه می‌توانیم عملیات بازاریابی و محتواهایی که تولید می‌کنیم را Timely کنیم. Timely به انگلیسی به معنای به هنگام بودن و به‌موقع بودن است.

بسیاری از پیام‌های بازاریابی بازدهی بالایی ندارد؛ چون به هنگام یا به‌موقع نیست. 3 مورد مختلف می‌خواهم بررسی کنم تا ببینیم چگونه می‌توانیم این نکته را در پیام‌های خودمان و محتواهای رایگانی که تولید می‌کنیم، لحاظ کنیم:

 

1. رویدادها

اولین مورد این است که پیام‌ها باید متناسب با رویدادهایی که در جامعه اتفاق می‌افتد، به هنگام باشد. مثلا خیلی بی‌معنی به نظر می‌آید که ویدیویی رکورد کنم و توضیح دهم برای تولید محتوا در سفر باید چه تجهیزاتی با خودمان ببریم؛‌ ولی من همین ویدیو را قبل از تعطیلات نوروز در اینستاگرام منتشر کردم.

در آن روزهای خاص چون همه به فکر سفر بوده‌اند، این ویدیو بسیار به هنگام بود. چون متناسب با رویدادهایی بود که جامعه منتظر آن بود. توقع داشت به‌زودی تعطیلاتی باشد و احتمالا به سفر برود.

الان اول سال است و شاید مواردی مثل برنامه‌ریزی سالانه، خریدهای عمده برای سال و… خیلی مناسب و به هنگام به نظر برسد، خوب باشد و بازدهی بیشتری داشته باشد.

بنابراین خیلی توجه کنید که هم عملیات مارکتینگ‌تان و هم محتواهای رایگانتان آیا متناسب با اتفاق‌ها و رویدادهای روز است یا خیر؟

 

2. روز

مورد دوم این است که روزی که برای مارکتینگ یا گذاشتن محتوای رایگان انتخاب می‌کنید آیا مناسب است یا خیر؟

مثلا من یک آموزش مدیریت کارمندان و سیستم سازی و… تهیه‌ کرده‌ام و در روز پنجشنبه صبح مارکتینگ آن را شروع می‌کنم. آیا مناسب است یا خیر؟

اغلب مدیران وقتی پنجشنبه می‌شود احتمالا به این فکر هستند، کار نکنند. بنابراین روز آن به هنگام نیست و درست نیست که در آن روز منتشر شود.

برعکس این موضوع نیز وجود دارد، اگر تجهیزات می‌فروشید که معمولا در آخر هفته و در خانه از آن استفاده می‌شود شاید بهتر باشد روز درست‌تری را برای تبلیغات این محصول انتخاب کنیم. بعضی از محصولات و خدمات بهتر است که در روزهای اول هفته تبلیغ شود، سروصدا شود و مارکتینگ آن را انجام دهیم.

بنابراین روز آن را هم خیلی توجه کنید. مثلا خودمان تست کرده‌ایم که خیلی از مواردی که به کسب‌وکار مربوط است، حتی اگر یک یا دو روز به تعطیلی مانده است و سروصدا می‌کنیم،‌ در واقع به آن رویداد و روز آینده که تعطیل است توجه نکرده‌ایم، بنابراین بازدهی نخواهد داشت.

 

3. ساعت

سومین مورد هم این است که به ساعت انتشار محتوا و انتشار پیام‌های بازاریابی توجه کنید. مثلا اگر موردی به کسب‌وکارها مربوط است، در ساعت کاری بازدهی خیلی بهتری خواهد داشت. حتی به زمینه هم توجه کنید. مثلا ویدیویی که می‌گیرم چون در طی روز است و خورشید از پشت معلوم است که این ویدیو در روز رکورد شده است. بنابراین اگر این ویدیو را شب منتشر کنم میزان مقبولیت و تاثیرگذاری‌اش حتما کمتر خواهد شد.

اگر ویدیویی گرفته‌ام که از محیط، شب بودن مشخص است و ویدیو را در روز منتشر کنیم شاید خیلی به هنگام و به‌موقع نباشد. ممکن است ویدیو عالی باشد،‌ ولی زمان انتشار آن به هنگام یا Timely نیست.

بنابراین خیلی دقت کنید که تمام محتواهایی که منتشر می‌کنید (برای بازاریابی یا محتواهای رایگان) هم متناسب با رویدادهای آن هفته یا آن روز باشد، روزی که منتشر می‌کنید چندمین روز هفته است و به آن توجه کنید و همچنین ساعتی که این محتواها را منتشر می‌کنید.

اگر این نکات را رعایت کنید می‌توانید بگویید عملیات بازاریابی، تولید محتوا و انتشار آن به هنگام است.

 

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 27

13 دیدگاه برای “آیا بازاریابی شما Timely است؟

  1. پوریا کرمانی گفته:

    شاید خیلی از تبلیغات و محتواهای بازاریابی رو نشه هر سه مورد جمع کرد
    اما جهت استارت برخی رویدادهای خاص استفاده ازین نکات مخصوصا مورد اول و دوم واقعا اثر بخشه
    شخصا با چنین موضوعی مواجهه داشتم و دقیقا نرخ بازدهی قابل تأملی رو شاهد هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه، نیاز است که وارد حساب کاربری خود شوید

دوره سایت پلاس با 60 درصد تخفیف

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب