5 روش ایجاد پیش‌ فرض در تبلیغ
5 روش ایجاد پیش‌فرض در تبلیغ
4.6
(29)

در تبلیغ نویسی معمولا از یک ایده NLP به نام Presupposition یا ایجاد پیش‌فرض استفاده می‌شود. در این روش با تغییر ساختار جمله، مطلب را طوری به مخاطب منتقل می‌‌کنیم که پذیرفتن و باور کردن آن خیلی ساده‌تر می‌شود. درواقع مغز ما وقتی با جمله‌ای مواجه می‌شود، بخشی از آن را درست و بدیهی می‌پندارد و بر درستی بخش دیگر متمرکز می‌شود. مثلا اگر از کسی بپرسید: «آیا کلید اتومبیل مرا ندیده‌ای؟» او به‌راحتی می‌پذیرد که شما اتومبیلی دارید که کلیدش گم‌شده است، درصورتی‌که شاید اصلا اتومبیلی در کار نیست! در این حالت مغز بیشتر بر دیدن یا ندیدن کلید تمرکز می‌کند. برای ایجاد پیش فرض در تبلیغ نویسی چند قالب آماده وجود دارد که می‌توانیم استفاده کنیم.

 

5 قالب ساخت پیش‌فرض

1. همان‌طور که می‌دانید…

اولین روش افزودن عبارت «همان‌طور که می‌دانید» به اول جمله است. این کار باعث می‌شود مخاطب آمادگی بیشتری برای پذیرش گفته شما داشته باشد. مثلا بنویسید «همان‌طور که می‌دانید ما 1287 مشتری داریم». وقتی شما از عبارت «همان‌طور که می‌دانید» استفاده می‌کنید مغز به‌صورت ناخودآگاه دنبال حرف تایید شما است و بنابراین چیزی که بعدازآن می‌گویید خیلی راحت‌تر تایید خواهد شد.

طبق روش Presupposition یا پیش‌فرض، وقتی می‌گویید «همان‌طور که می‌دانید»، مغز این قسمت را بدیهی می‌گیرد یعنی فرض می‌کند: بله من که 100 درصد می‌دانم. بنابراین بعدازآن هر چیزی را که می‌گویید راحت‌تر قبول می‌کند.

 

2. حتما تایید می‌کنید که…

دومین قالب این‌گونه است که در ابتدای جمله می‌گویید «مطمئنم تایید می‌کنید که» و بعدازآن مثلا می‌گویید «مدیریت 1287 مشتری کار بسیار سختی است.» همین‌که در ابتدا می‌گویید حتما تایید می‌کنید، مغز را آماده می‌کنید که مغز آن مطلب را تایید کند و دنبال نقض کردن موضوع نباشد و کار ما بسیار راحت‌تر می‌شود.

 

3. هرکسی می‌داند…

یک قالب دیگر این است که مثلا بگوییم «هرکسی می‌داند امروزه حتما باید وب‌سایت داشته باشیم.» فرض کنید کار شما طراحی سایت است و در یک تبلیغ می‌خواهید بگویید که داشتن سایت خیلی مهم است. کافی است ابتدای جمله اضافه کنید «هرکسی می‌داند» و بعد بگویید باید یک وب‌سایت داشته باشیم. این باعث می‌شود که جمله خیلی راحت‌تر موردقبول واقع شود.

 

4. با یک بررسی ساده می‌توان دید…

چهارمین قالب این است که ابتدای جمله بنویسیم «با یک بررسی ساده می‌توان دید که وب‌سایت بخش ضروری از یک کسب‌وکار موفق است.» همین‌که اول جمله می‌گوییم «با یک بررسی ساده»، مغز را آماده می‌کنیم که قسمت دوم جمله را راحت‌تر قبول کند و اگر قبول نکند به این نتیجه می‌رسد که از علم دنیا عقب است و نتیجه یک بررسی ساده را نمی‌داند. پس جمله بعدازاین قسمت را خیلی راحت‌تر قبول خواهد کرد.

 

5. طبیعتا…

مثلا بگوییم «طبیعتا هر کسب‌وکار موفقی نیاز به یک وب‌سایت دارد.»

 

بنابراین با کمک این 5 قالب ایجاد پیش‌فرض می‌توانیم در تبلیغ نویسی موفق‌تر عمل کنیم و پذیرش مطالبی که می‌گوییم را ساده‌تر سازیم. البته واضح است فرض ما این است که محصولات و خدمات ما واقعا به نفع مشتری است و با این کار به او کمک می‌کنیم. هیچ‌گاه نباید از این روش‌ها سو استفاده کنیم و به ضرر مشتری فعالیت کنیم.

 

این مطلب بخشی از محصول پرفروش «ستارگان تبلیغ نویسی» است.

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 29

کتاب بازاریابی عصبی

کتاب بازاریابی عصبی

23 ترفند جدید برای افزایش فروش با شناخت عملکرد مغز

180.000 تومان

فقط 126،000 تومان

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب