مدیر سبز تی‌وی

قسمت: 19 ژان بقوسیان

دانلود ویدیو

کیفیت HD کیفیت Full HD

فرمول برگزاری لایو برای فروش

4.8
(32)

در این ویدیو می‌خواهیم ببینیم که چگونه یک لایو فروش برگزار کنیم. منظور از لایو فروش، لایو اینستاگرام یا وبیناری است که هدفش این است در انتهای این وبینار، بتوانیم فروش خوبی از محصولاتمان ایجاد کنیم.

در اینجا فرض این نیست که محصول شما لزوما آموزشی است. فرض کنید گیاه یا گلدانی را می‌فروشید، تجهیزات دیجیتال می‌فروشید یا شاید آموزش می‌فروشید.

بنابراین مراحل لایوی که باعث فروش زیاد شود را بررسی می‌کنیم:

 

1. قول پایانی + اعتبار

منظور این است که ابتدای لایو باید بگوییم اگر شما با ما همراه شوید و تا آخر لایو را گوش کنید، چه چیزی گیرتان می‌آید؟

خوب نیست شروع به صحبت کنید، عده‌ای منصرف می‌شوند و به گوش دادن ادامه نمی‌دهند و نمی‌دانند که در پایان پیشنهاد خوب دارید.

مثلا اگر بخواهیم لایوی برگزار کنیم تا ماژیکی بفروشیم؛ می‌گوییم سلام، می‌خواهم نکاتی را آموزش دهم ولی در جریان باشید در آخر برایتان پیشنهاد ویژه دارم که شاید اگر تا آخر لایو نمانید آن پیشنهاد ویژه و محصول با قیمت مناسب را از دست بدهید و نتوانید آن را تهیه کنید.

بنابراین ابتدا قول پایانی را می‌دهیم و برای پایان لایو یا وبینارمان این موضوع را نمی‌گذاریم.

دومین کاری که در مقدمه لایو باید انجام دهیم این است که اعتبار خودمان را نشان دهیم،‌ در چند جمله بگوییم چه کسی هستیم؟ چرا افراد باید به ما گوش کنند؟ چقدر اعتبار داریم؟ و…

مثلا اگر کاکتوس می‌فروشید، کافی است بگویید در این چند سال، چند هزار کاکتوس پرورش داده‌ام، فروخته‌ام و آشنایی کافی با تمام جزئیات آن دارم تا بتوانم راهنمایی درست را به شما به‌عنوان خریدار انجام دهم.

 

2. آموزش خرید

قسمت Body و اصلی‌ترین بخش صحبت‌هایمان این قسمت است، شاید بیشترین وقت لایو یا وبینارمان را این بخش می‌گیرد. در واقع در این قسمت به خریدارانمان، آموزش خرید می‌دهیم.

مثلا توضیح می‌دهیم که انواع کاکتوس‌ها چه نوع‌هایی هستند؟ برای چه آپارتمان یا ساختمان‌هایی کدام نوع مناسب است؟ و…

در کل انواع راه‌حل‌های ممکن را ارائه می‌دهیم و بعد در نهایت نشان می‌دهیم که بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل‌ها کدام‌ها هستند و هر اصطلاح تخصصی یا هر معیار خریدی که مهم است را در این قسمت توضیح می‌دهیم.

مثلا شخص می‌خواهد دوربین بخرد، باید با اصطلاحات زیادی آشنا شود؛ آیا DSLR باشد خوب است یا نه؟ آیا مدل لنزی که روی دوربین است، مهم است یا قابل تغییر است؟ و…

بنابراین پایه و قسمت اصلی لایو یا وبیناری که هدفش این است درآمد خوبی داشته باشیم، آموزش خرید است.

خرید کار سخت و پیچیده‌ای است و افراد همیشه این ترس و نگرانی را دارند که با خریدهای اشتباه ضرر کنند و پشیمان شوند. بنابراین شما باید به اندازه کافی آموزش دهید و به فرد نشان دهید برای خرید موفق محصولاتی که در حوزه تخصصی شما است چه نکات و چه معیارهایی را باید رعایت کنند.

 

3. معرفی محصول

گام دیگر معرفی محصول یا محصولات پیشنهادی خودمان است. مثلا در این قسمت می‌گوییم، پیشنهاد ما دو کاکتوس خاص با گلدان و خاک و… است.

شاید بهتر باشد که در این گام محصول خاصی را معرفی کنیم. هر چه تعداد گزینه‌هایی که معرفی می‌کنیم بیشتر باشد، احتمال گیج شدن شخص و نخریدن بالا می‌رود.

 

4. پیشنهاد

شاید یک محصول از محصولات را معرفی کنید و وقتی محصول را معرفی کردید و قیمت آن را گفتید، در پایان وبینار به قسمت بسیار مهم و کلیدی به اسم پیشنهاد یا پیشنهاد ویژه می‌رسیم.

در این قسمت به شخص توضیح می‌دهیم که اگر بلافاصله اقدام و خرید کند چه سودهایی می‌برد و از چه ضررهایی دوری می‌کند.

مثلا می‌گوییم الان که لایو تمام شد تا 12 شب اگر خریدتان را نهایی کردید، همراه این کاکتوس، کود خاصی هم به شما می‌دهم، 30 درصد هم تخفیف می‌دهم و ارسال آن نیز رایگان است. توجه کنید اگر فردا صبح تصمیم گرفتید این کاکتوس را بخرید، تخفیف و… وجود ندارد.

 

بنابراین ساختار لایو یا وبینار فروش که بتواند فروش‌های خوبی ایجاد کند به‌صورت خلاصه همین 4 گام است.

گام اول این بود که قول پایانی می‌دهیم و همان ابتدا می‌گوییم که در آخر قرار است چیزی بفروشیم و اعتبار خودمان را نشان می‌دهیم.

گام دوم که مهم‌ترین گام است، آموزش خرید می‌دهیم؛ هدف از این گام این است که نشان دهیم خیلی متخصص هستیم و کارمان را می‌دانیم چگونه انجام دهیم و اعتماد افراد را جلب می‌کنیم.

در گام سوم، محصول را معرفی می‌کنیم. دقیقا می‌گوییم چه پیشنهادی برای شما داریم تا بخرید.

در گام چهارم که آخرین گام است، پیشنهاد ویژه‌ای می‌دهیم تا افراد ترغیب شوند بلافاصله خرید خود را انجام دهند.

اگر این 4 گام را پیش روید معمولا از لایوها و وبینارهایتان، می‌توانید فروش قابل‌توجهی ایجاد کنید.

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 32

13 دیدگاه برای “فرمول برگزاری لایو برای فروش

  1. علی اکبر اسداللهی گفته:

    هر4گام خیلی عالی، گام اول و دوم فوق العاده اثر گذار در ایجاد یک رابطه قوی و سالم و مقتدارانه برای فروش ، سپاس و درود چون همیشه عالی و کاربردی در کوتاهترین زمان ممکن

  2. آقای دیجیتال گفته:

    سلام جناب آقای بقوسیان
    این آموزش “فرمول برگزاری لایو برای فروش” به قدری خوب بود که نشون میده شما وقتی میگین “محتوای رایگان با کیفیت منتشر کنید تا دیگران وقتی میبینن بگن، اگر این رایگانه، پس پولیش چه قدر خوبه” خودتون هم این کار رو انجام میدین.
    خدا قوت به شما و تمام اعضا تیمتون

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه، نیاز است که وارد حساب کاربری خود شوید

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب