الگوریتم 2014 سئوی گوگل: کبوتر!
3.8
(4)

در اولین روزهای گرم مردادماه، گوگل الگوریتم بهینه‌سازی جدیدش را با نام Pigeon یا کبوتر اعمال کرد. گوگل همواره در حال بهبود نتایج جست‌وجوها است و در سال‌های اخیر با اسامی مختلفی مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار و … مواجه شده‌ایم. اغلب تغییرات الگوریتم سئو برای آن است که سایت‌های متقلب نتوانند به راحتی در نتایج اول گوگل قرار گیرند و فقط سایت‌هایی که از دید بازدیدکنندگان واقعا مفید و مرتبط هستند بتوانند رتبه‌های اول جست‌وجو را به خود اختصاص دهند.

دلیل دیگر این تغییرات دقیق‌تر کردن نتایج جست‌وجو با توجه به کلیدواژه مورد نظر است. در این الگوریتم جدید که نام کبوتر را به خود اختصاص داده، گوگل قصد دارد با تاکید و شدت بیشتری بر نتایج محلی متمرکز شود. شاید تا به حال دیده باشید که اگر کلیدواژه مورد نظر را از جاهای مختلف جست‌وجو کنید نتایج جست‌وجو یکسان نیستند؛ مثلا اگر از ایران کلیدواژه‌ای را جست‌وجو کنید و سپس همان کلیدواژه را با وی.پی.ان جست‌وجو کنید نتایج متفاوتی دریافت می‌کنید. با توجه به حجم غیرقابل تصور سایت‌ها و مطالب آن‌ها، گوگل تصمیم گرفته که تا حد ممکن بر نتایج محلی و مرتبط متمرکز شود.

هدف نهایی گوگل آن است که اگر شما از اصفهان و خیابان نظر کلیدواژه «فست فود» را جست‌وجو کردید، اولین نتیجه گوگل نزدیک‌ترین پیتزافروشی به شما باشد!

البته فعلا در این چند روزی که این الگوریتم 2014 بهینه‌سازی گوگل آغاز شده، فقط نتایج جست‌وجوی سایت‌های انگلیسی زبان واقع در کشور آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. هیچ اطلاعی در دست نیست که این تست چقدر طول خواهد کشید تا سپس این الگوریتم بر تمام کشورها و زبان‌ها اعمال شود.

با توجه به این توضیحات هر چه به عنوان مالک سایت اطلاعات بیشتری درباره موقعیت جغرافیایی خود ارائه بدهید راحت‌تر می‌توانید در اولین نتایج جست‌وجوی محله خودتان قرار بگیرید! پس اگر بازار هدف شما افراد داخل ایران است بهتر است از هاستی استفاده کنید که در ایران مستقر است و همچنین در بخش «تماس با ما» به کمک Google map و ابزارهای دیگر موقعیت خودتان را مشخص کنید. همچنین دامنه .ir با اینکه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند ولی باعث می‌شود در نتایج جست‌وجو در داخل ایران در رتبه بالاتری قرار بگیرید.

سوالی که بسیاری از دوستان از مدیرسبز می‌پرسند آن است که: آیا لازم است مدام تغییرات آلگوریتم سئوی گوگل را بررسی کنیم و در سایت تغییراتی اعمال کنیم؟ آیا این کار زمان زیادی اشغال نمی‌کند؟ جواب ما این است: اگر سایت شما کاملا تخصصی کار می‌کند و اگر واقعا مطالب مفید و ارزشمند تولید می‌کنید لزومی ندارد بیش از حد نگران تغییرات گوگل باشید. البته لازم است تا حدی با روند تغییرات هماهنگ شوید؛ مثلا با توجه به الگوریتم کبوتر، اگر کارتان کاملا محلی است با اعمال چند تغییر ساده می‌توانید در محل خود در اولین نتایج جست‌وجو قرار بگیرید و موفق‌تر باشید.

نکته دیگر آن است که اغلب تغییرات در الگوریتم سئوی گوگل به صورت تجمعی است؛ یعنی این‌طور نیست که گوگل روشش را از پایه عوض کند بلکه مدام در حال بهبود کار خود است؛ بنابراین اگر در الگوریتم پاندا کیفیت محتوا و مقالات و مطالب سایت اهمیت بیشتر پیدا کرد، این موضوع همچنان به قوت خود باقی است و با پدیدار شدن الگوریتم‌های جدیدتری مانند کبوتر اهمیت خود را از دست نمی‌دهد.

در اواین فرصتی که اطلاعات بیشتری از این الگوریتم دریافت کنیم، در اختیار دوستان خوب مدیرسبز قرار خواهد گرفت.

 

منبع: مدیرسبز

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب