چند قانون برای موفقیت در کار و زندگی
4.1
(8)

اگر کتاب صد قانون بی‌چون‌وچرای موفقیت در تجارت را به کار برید و زندگی خود را با آن همسو کنید، به پیشرفت‌های محسوسی دست خواهید یافت (در مقایسه با کسانی که از این قوانین استفاده نمی‌کنند).
شما از پایه‌های موفقیت و رضایت که تصور آن غیرممکن بود، لذت خواهید برد. آنچه را که مردم در طول زندگی خود به تحقق می‌رسانند، شما بیشتر از آن را در چند ماه یا چند سال به دست خواهید آورد.

 

قانون ایمان

آنچه را که حقیقتا با احساس به آن ایمان دارید، برای شما واقعیت می‌شود.
شما همیشه با سازگاری نسبت به ایمان خود وارد عمل می‌شوید. خصوصا ایمان نسبت به خودتان. ایمان شما مانند یک دستگاه عمل می‌کند که اطلاعات ناسازگار با آن را دور نگه می‌دارد. شما الزاما به آنچه که می‌بینید ایمان ندارید، بلکه آنچه را که کاملا به آن ایمان دارید می‌بینید و اطلاعاتی را که با ایمان شما در تناقض باشد، رد می‌کنید، چه ایمان و تعصبات شما بر مبنای حقیقت یا خیال باشد.
بدترین نوع ایمانی که می‌توانید داشته باشید، ایمان خود محدود است. این امر زمانی به وجود می‌آید که خودتان را در بعضی جهات محدود ببینید. به‌عنوان‌مثال، شاید خود را از دیگران کم استعدادتر ببینید. این ایمان‌های خود محدود همانند ترمز در توانایی شما عمل می‌کنند و شما را عقب نگه می‌دارند. آن‌ها دو دشمن بزرگ در موفقیت شخصی را به وجود می‌آورند: شک و ترس. آن‌ها شما را از کار می‌اندازند و باعث می‌شوند در ریسک کردن که برای تحقق توانایی شما لازم است، تامل کنید. شما برای پیشرفت، موفق بودن در زندگی و تجارت، باید ایمان خود محدود را دائما به چالش بکشید. باید هرگونه فکر یا پیشنهادی را که شما را محدود می‌کند، رد کنید. باید این را به‌عنوان یک اصل اساسی بپذیرید که شما یک شخص نامحدود هستید و آنچه را که دیگران انجام داده‌اند شما نیز می‌توانید انجام دهید.

 

قانون جذب

شما یک آهن‌ربای زنده هستید: همواره افراد، موقعیت‌ها و رخدادهایی را که سازگار با افکار مسلط شما هستند، به درون زندگی خود جذب می‌کنید.
این یکی از قوانین بزرگی است که بیشتر موفقیت و شکست در تجارت و زندگی شخصی را توضیح می‌دهد. در مدارس مذهبی یونان باستان (3000 سال قبل از میلاد مسیح) نیز این قانون نوشته‌شده بود. این قانون به‌قدری قدرتمند، نافذ و فراگیر است که هر آنچه را که انجام می‌دهید و می‌گویید یا حتی فکر و احساس می‌کنید، تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به دلیل طرز فکر و شخصیت خود، تمام چیزهایی را که در زندگی به دست آورده‌اید، به‌سوی خود جذب کرده‌اید. شما می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید؛ زیرا می‌توانید طرز فکرتان را تغییر دهید. شما می‌توانید آنچه را که هستید تغییر دهید.
شرکت‌ها به‌گونه‌ای محصولات، روند کاری، خدمات و شیوه‌های تجاری خود را توسعه می‌دهند تا از مشتریان، کارمندان، مسئولین‌ تدارکات، سرمایه‌داران و شرایطی را که سازگار با افکار سازمانی است به خود جذب کنند. این امر به‌گونه‌ای است که گویی هر عضو در بیرون و درون سازمان همانند یک آلت موسیقی هستند. آن‌ها در کنار هم یک ارکستر سمفونی بزرگ را تشکیل می‌دهند. همه با هم در حال نواختن هستند که فعالیت‌های شما در تجارت و زندگی‌تان را ایجاد می‌کنند.
هرگاه در هر سازمانی اوضاع به‌خوبی پیش نرفت، سریع‌ترین راه برای ایجاد تغییر، آوردن شخص جدیدی است تا راه و روش فکر و احساس افراد در مورد خود و آنچه انجام می‌دهند را تغییر دهد. ارزش‌ها، بینش‌ها، استراتژی‌ها و سیاست‌های جدید در برابر مشتریان و یکدیگر، تغییرات سریع و چشمگیری را به همراه می‌آورد.

 

قانون جبران مفرط

اگر همیشه بیشتر از آن مبلغی که دریافت می‌کنید،‌ کار کنید، همیشه بیش از آن مبلغی که به دست می‌آورید را دریافت می‌کنید.
برای اینکه انسان بسیار موفقی باشید باید دنبال فرصت‌هایی باشید که فراتر از نیازهای شغلی‌تان باشد. ناپلئون هیل، به روایتی برجسته‌ترین محقق در مورد موفقیت در نیمه قرن بیستم، به این نتیجه رسید که یکی از کلید‌های بزرگ موفقیت در آمریکا، اشتیاقی برای مایل‌ها حرکت اضافی بود.
به خاطر همین اصل، آینده‌ شما نامحدود می‌شود. هیچ محدودیتی بر کارهای اضافی که می‌توانید برای افزایش ارزش بیشتر به کارتان اضافه کنید، وجود ندارد. در هر کاری که انجام می‌دهید می‌توانید چند مایل بیشتر از هر روز و درهرصورت حرکت کنید. همیشه می‌توانید در جست‌وجوی فرصت‌هایی باشید که فراتر از افتخارات شما باشد.
ارل نایت اینگل، سفارش کرده که باید همیشه بیشتر ازآنچه دریافت می‌کنید، کار کنید در غیر این صورت هیچ‌وقت بیشتر از زمان حال دریافت نخواهید کرد. تنها روشی که می‌توانید بیشتر برداشت کنید این است که بیشتر بکارید. تنها روشی که می‌توانید بیشتر دریافت کنید، این است که ارزش بسیار زیادی به کارتان دهید و  به نتایج بهتر و بیشتری دست‌یابید.

 

قانون خلاقیت

هرگونه پیشرفت در زندگی بشر با یک فکر در ذهن شخص شروع می‌شود.
تفکراتی که در ذهنتان به‌ وجود می‌آید، بیش از هر چیزی شما را قادر می‌سازد تا مشکلات خود را حل کنید، بر موانع غلبه کنید و به اهدافتان برسید. دستیابی به هر چیز باارزشی برای شما ممکن نیست تا اندازه‌ای که خلاقانه فکر کنید و کاری جدید و متفاوت با دیگران، انجام دهید. تمام آنچه که موردنیاز است یک تغییر ساده است تا پایه‌های بخت شما را بنا کند و شما را به موفقیت بزرگ برساند.
ناپلئون هیل می‌گوید: هر چه ذهن انسان درک می‌کند و باور می‌کند، به آن می‌تواند برسد.
ذهن شما به‌گونه‌ای طراحی‌شده که نمی‌توانید در یک‌طرف ایده‌ای داشته باشید و در طرف دیگر توانایی رساندن آن ایده به واقعیت را نداشته باشید. اساس وجود ایده در ذهن هوشیار شما بدین معنا است که در درون خود و اطرافتان توانایی این را دارید که آن را به واقعیت تبدیل کنید. تنها سوالی که باید به آن جواب دهید این است که چگونه آن را می‌خواهید.

 

قانون مزیت

بازار، سودهای عالی را به ازای عملکرد، محصولات و خدمات عالی می‌پردازد.
مشتریان همیشه در هر چیزی بیشترین را به کم‌ترین و کیفیت بهتر را به کیفیت کم‌تر ترجیح می‌دهند؛ زیرا کیفیت بهتر رضایت مشتری را به همراه دارد و مشکلات کمی پس از خرید به وجود می‌آورد. شرکت‌هایی با رتبه‌بندی‌های کیفیت بالا، می‌توانند در هر فروش خود مبلغ بیشتری را به‌ دست آورند. تعهد در قبال کالا و خدمات عالی، امن‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین استراتژی برای موفقیت در تجارت به شمار می‌رود.
بازار، آدم سخت‌گیری است همیشه منصفانه رفتار می‌کند و همیشه ارزش‌های واقعی مشتریان را منعکس می‌کند. همیشه به شرکت‌هایی پاداش می‌دهد که کالاها و خدمات را با قیمت مناسب عرضه می‌کند و آن‌هایی را تنبیه می‌کند که از این کار اجتناب می‌ورزند.
راه‌حل اصلی برای اینکه پاداش‌های عالی را در کار خود به دست آورید، این است که در انجام مهم‌ترین قسمت‌های شغل خود که توسط مدیر و مشتریان شما تعریف می‌شوند، به‌طور عالی عمل کنید. کلید موفقیت شما در تجارت این است که شهرت خود را به‌عنوان کسی که در انجام هر کاری به‌طور عالی وارد می‌شود، افزایش دهید.

 

قانون آرزوها

آنچه را که با اطمینان کامل آرزو می‌کنید، پیشگویی صادقانه شما است.
با تفکر و صحبت در مورد اینکه چگونه موقعیت‌ها در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، همیشه شبیه به یک پیشگو عمل می‌کنید. وقتی‌که با اطمینان کامل انتظار دارید که حوادث خوبی اتفاق بیفتد، معمولا این حوادث به وقوع می‌پیوندد. اگر انتظار حوادث منفی را داشته باشید، معمولا دلسرد می‌شوید.

آرزوهای شما تاثیر بیش‌ازحدی روی اطرافیانتان می‌گذارد. آنچه که از مردم و موقعیت‌ها انتظار دارید، نگرش شما را به آن‌ها بیش از هر عامل دیگری تعیین می‌کند و مردم نگاه شما را مانند آیینه‌ای چه مثبت و چه منفی، سریعا به خود شما منعکس می‌کنند.
دکتر رابرت رازنتال، استاد دانشگاه هاروارد، ده‌ها آزمایش کنترل‌شده را در چند سال برای امتحان قدرت انتظارات اساتید بر روی عملکرد دانش‌آموزان، به انجام رساند. در کتاب دوران‌ساز خود وی از چندین مورد سخن می‌گوید که در آن به اساتید گفته می‌شود که یک دانش‌آموز و گاهی اوقات تمام کلاس، بی‌نهایت باهوش هستند؛ پیش‌بینی می‌شد که در سال آتی پیشرفت ناگهانی در عملکرد دانشگاهی خود داشته باشند.
اگرچه دانش‌آموزان همگی از افراد مدرسه انتخاب‌شده بودند، مادامی‌که اساتید ایمان داشتند که آن‌ها بی‌نظیر هستند و انتظار داشتند که موفق می‌شوند، این دانش‌آموزان عملکرد بسیار بهتری نسبت به دانش‌آموزان همان کلاس از خود نشان می‌دادند و بسیار بهتر از آنچه‌ در نمرات قبلی انتظار می‌رفت، بودند.
در زندگی شخصی خودتان، انتظارات شما از همکاران، روسا، مشتریان و حتی آینده‌تان به حقیقت می‌پیوندد. انتظارات شما تاثیر بسیار زیادی بر افراد و حوادث خوب و بد می‌گذارد، پس مراقب همه‌چیز باشد.

 

قانون سازگاری

دنیای بیرون شما انعکاسی از جهان درون شما است و با اصول اصلی فکری شما سازگاری دارد.
فقط فکر کن! دنیای بیرون شما به هر طریقی جهان درون شما را منعکس می‌کند تا هنگامی‌که با درون شما سازگاری داشته باشد، در بلندمدت هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر می‌خواهید هر چیزی در زندگی‌تان را تغییر و بهبود دهید، باید با تغییر جنبه‌های درونی ذهنتان شروع کنید.

گاهی اوقات این سازگاری، تعادل ذهنی نامیده می‌شود. وظیفه‌ بزرگ شما در زندگی خلق تعادل ذهنی ازآنچه می‌خواهید در دنیای بیرون تجربه کنید، می‌باشد. حقیقت این است که شما تا زمانی‌ که این تعادل ذهنی را در درونتان خلق نکرده‌اید، نمی‌توانید به اهداف دنیای درونی خود برسید. گویا زندگی‌تان یک آیینه‌ 360 درجه است. هر جا که می‌نگرید آنجا هستید؛ به عنوان مثال، روابط شما همیشه شخصیتی را که در درونتان وجود دارد، منعکس می‌کند. اندیشه، سلامتی و وضعیت مادی شما انعکاسی است از آنچه که اکثر اوقات در مورد آن فکر می‌کنید.
پذیرفتن این موضوع برای اکثر افراد مشکل است. بیشتر مردم فکر می‌کنند که مشکلاتشان در زندگی توسط افراد دیگر و شرایط بیرونی به وجود می‌آید. آن‌ها از اینکه گفته شود که معمار آنچه که در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، خودتان هستید، شوکه شده و عصبانی می‌شوند. آن‌ها می‌خواهند جهان تغییر کند؛ اما نمی‌خواهند خودشان را تغییر دهند.

قانون سازگاری یک اصل اساسی در تمام ادیان و مکاتب فکری است. این واقعا خبر خوبی است. کلیدی برای آزادی و خوشبختی شخصی است و نیز راهی طولانی جهت موفقیت و رضایت به شمار می‌رود؛ با این وجود، زمانی‌ که فکر خود را کاملا کنترل می‌کنید، همه‌ جنبه‌های دیگر در زندگی‌تان را نیز تحت کنترل خود درمی‌آورید. با فکر و صحبت کردن در مورد آنچه که می‌خواهید و با فکر نکردن و حرف نزدن در مورد آنچه که نمی‌خواهید، در حقیقت معمار سرنوشت خود می‌شوید.

 

قانون کنترل

زمانی احساس خوبی نسبت به خودتان می‌کنید که حس کنید بر زندگی خود مسلط هستید؛ البته عکس این قانون این است که اگر بر زندگی تسلط نداشته باشید و تحت کنترل افراد و شرایط باشید، احساسات منفی نسبت به خودتان خواهید داشت.
روانشناسی سال‌ها است که به اهمیت احساس کنترل به‌عنوان عنصری حساس در شخصیت و کنش انسان پی برده است. واژه‌ای که روانشناسان از آن استفاده می‌کنند جایگاه کنترل است. جایگاه یا مکان کنترل، به هرجایی در زندگی مربوط می‌شود که شما در آنجا احساس کنترل کنید. اگر احساس می‌کنید که شخصا تصمیماتی می‌گیرید که مسیر زندگی‌تان را مشخص می‌کند در این صورت شما دارای جایگاه کنترل درونی هستید.
اگر احساس می‌کنید که رئیستان، قبض‌هایتان، تجربیات کودکی‌تان، سلامتی و هر چیز دیگری شما را کنترل یا مجبور می‌کند تا کاری را انجام دهید یا از آنچه واقعا می‌خواهید انجام دهید، جلوگیری می‌کنند؛ در این صورت شما دارای جایگاه کنترل بیرونی هستید.
جایگاه این کنترل در فکر شما، عنصری اساسی در تعیین سطح سلامتی و سعادت شخصی شما است. افرادی با جایگاه کنترل درونی، کسانی که احساس می‌کنند کنترل امور زندگی‌شان را در دست دارند، اشخاصی با استرس پایین و عملکرد بالا هستند.
رشته‌ روانشناسی، بر روی چگونگی فکر و رابطه‌ آن با سلامتی و شادمانی شما مطالعه می‌کند. بیش از 25 سال تحقیق در این زمینه، چنین نتیجه‌گیری شده که احساس کنترل برای عملکرد بهتر شما یک امر حیاتی به‌ شمار می‌رود.

 

موارد فوق فرازی از کتاب صد قانون بی‌چون‌وچرای موفقیت در تجارت است. هنگام مطالعه در هر قانونی چند لحظه صبر کنید و رفتار و کردار خود را در رابطه با آن قانون ارزیابی کنید. یک بینش یا ایده‌ جدید که قبلا نداشته‌اید می‌تواند همان چیزی باشد که مسیر زندگی شما را تغییر دهد.

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 8

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب