پنج مشخصه برتر کارکنان ایده‌آل
4.4
(5)

کارکنان نقش بسیار مهم و حیاتی در موفقیت کسب‌وکار دارند؛ بنابراین انتخاب و استخدام کارکنان مناسب می‌تواند باعث پیروزی یا شکست یک شرکت شود. بسیاری از مدیران برای استخدام کارمندان، وقت کافی اختصاص نمی‌دهند و آن را کاری کم اهمیت می‌پندارند. بیل گیتس تا زمانی که فعالیت خود را در مایکروسافت ادامه می‌داد، در مصاحبه‌های استخدامی کارکنان شرکت می‌کرد، زیرا به این نتیجه رسیده بود که این کار نقش انکارناپذیری در موفقیت سازمان دارد. در این مقاله مشخصات مهم کارمندان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

کارکنان ایده‌آل قابل اعتماد هستند

افراد قابل اعتماد را می‌توان از موارد زیر تشخیص داد:

1. همیشه از قوانین شرکت پیروی می‌کنند. 2. دقیق هستند و کارها را نیمه‌کاره رها نمی‌کنند. 3. به طور مستقل کار می‌کنند و نیازی به کنترل شدن توسط مدیران ندارند. 4. به موقع سر کار می‌آیند و از زمان‌های استراحت، بیش از زمان مقرر استفاده نمی‌کنند. 5. به ظاهر خود و بهداشت شخصی اهمیت می‌دهند. 6. برای کارهای کم اهمیت و بی‌ارزش مرخصی نمی‌گیرند. 7. علاقه‌مند به همکاری و کمک به دیگران هستند.

 

کارکنان ایده‌آل صادق و امانت‌دار هستند

افراد صادق همواره حقیقت را می‌گویند. آن‌ها سعی می‌کنند تا آنچه در توان دارند را ارائه دهند و سعی نمی‌کنند با کم‌ترین تلاش ممکن روز کاری را به پایان رسانند.

 

مشخصه‌هایی برای تشخیص افراد بی‌صداقت

1. کندتر از معمول کار می‌کنند ولی این‌ کار را طوری انجام می‌دهند که که به چشم نیاید. 2. از همکاران می‌خواهند نامشان را در دفتر حضور و غیاب ثبت کنند. 3. وسایل و تجهیرات محل کار را، هر چند کوچک و بی‌ارزش، با خود به خانه می‌برند. 4. وقفه‌های متعددی را به کار وارد می‌آورند و به بهانه‌های مختلف میز کار را ترک می‌کنند. 5. از امکانات محل کار برای کارهای شخصی استفاده می‌کنند، مانند صحبت طولانی با تلفن یا استفاده شخصی از اینترنت.

 

کارکنان ایده‌آل خوش‌بین و خودجوش هستند

طرز فکر کارکنان در مورد کارشان، شرکت و همکاران، به طور مستقیم بر بازده کاری و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.

 

افراد خودجوش و خوش‌بین معمولا مشخصات زیر را دارند:

1. معمولا لبخند می‌زنند. 2. صاف می‌ایستند. 3. با لحن دلپذیری صحبت می‌کنند. 4. وقتی شکایت می‌کنند، ایده‌هایی برای حل مشکل دارند. 5. به سادگی عصبانی نمی‌شوند. 6. به رفاه دیگران علاقه‌مندند.

 

افرادی که خوش‌بین نیستند:

1. بی‌انگیزگی و بی‌حوصلگی در چهره‌شان مشخص است. 2. همیشه به صندلی و دیوار تکیه می‌دهند. 3. با طعنه و نیشخند صحبت می‌کنند. 4. خشم را به صورت نامناسبی بروز می‌دهند. 5. نسبت به دیگران و رفاه آنان بی‌توجه هستند.

 

کارکنان ایده‌آل به کار خود علاقه‌مند هستند

1. در محل کار علاقه‌مند به صحبت و گفتن نظرات و انتقادات هستند. 2. علاقه شدیدی به یادگیری مطالب جدید دارند. 3. اعتمادبه‌نفس کافی دارند و از گرفتن مسئولیت‌های جدید نمی‌ترسند. 4. مسئولیت اشتباهات و کارهای خودشان را به عهده می‌گیرند. 5. با انرژی و شاداب هستند. 6. انعطاف‌پذیر هستند و تغییرات را می‌پذیرند. 7. همواره در حال پیشرفت هستند.

 

کارکنان ایده‌آل حتی در زمان‌های بیکاری خلاق هستند

1. مقالات و مجلات تخصصی وابسته به زمینه کاری را مطالعه می‌کنند. 2. به کمک اینترنت در جریان جدیدترین تغییرات حرفه خود هستند. 3. به فکر بهتر کردن محیط کار هستند. 4. محیط کار را تمیز و مرتب نگه می‌دارند. 5. در کلاس‌ها و دوره‌های مختلف شرکت می‌کنند.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 5

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب