روش‌های جذب بازدید‌کننده برای سایت شما
4.4
(9)

معمولا افرادی که سایت اینترنتی راه‌اندازی می‌کنند رویای شیرینی در ذهن خود می‌پرورانند و تصور می‌کنند که با راه افتادن سایت سیل عظیمی از بازدیدکنندگان علاقه‌مند به سایتشان هجوم خواهند آورد و آن را مورد استفاده قرار خواهند داد؛ ولی پس از راه‌اندازی سایت، ناگهان این رویا به کابوسی وحشتناک تبدیل می‌شود. بله کسی از سایت بازدید نمی‌کند. صاحب سایت مطالب فوق‌العاده‌ای را بر روی سایت قرار داده است؛ ولی این مطالب در میلیون‌ها صفحه وب گم می‌شود. اگر می‌خواهید سایت شما بیننده کافی داشته باشد، باید دست به کار شوید. با نشستن و صبر کردن شاید هیچ‌گاه نتوانید سایتی پربیننده داشته باشید. به چند روش مرسوم اشاره می‌کنیم.

 

1. معرفی سایت به موتورهای جستجو

معروف‌ترین موتورهای جستجو گوگل، یاهو و … هستند. البته تعداد این سایت‌ها به چند صد عدد می‌رسد ولی 98 درصد جستجوها توسط حدود 10 موتور جستجو انجام می‌شوند. معمولا افراد برای یافتن اطلاعات مورد نیاز به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند. شما می‌توانید سایت خودتان را به‌ طور دستی به این موتورهای جستجو معرفی کنید. مثلا برای معرفی سایت به گوگل به آدرس http://www.google.com/addurl مراجعه کرده و فرم اطلاعات را پر کنید. البته سایت‌هایی مانند گوگل بالاخره خودشان سایت شما را پیدا خواهند کرد ولی می‌توانید این کار را زودتر انجام دهید. شرکت‌هایی وجود دارند که در ازای دریافت وجهی مختصر، سایت شما را به چند صد موتور جستجو معرفی می‌کنند.

 

2. استفاده از انجمن‌ها یا فروم‌ها

این یک روش رایگان برای افزایش ترافیک سایت است. در تمامی فروم‌های وابسته به زمینه سایتتان عضو شوید. بررسی کنید که اعضای انجمن، چه سوالات و مشکلاتی دارند و به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند. سپس مطلبی در این‌باره در سایتتان بنویسید و لینک آن را در انجمن معرفی کنید. از انجمن‌هایی استفاده کنید که تعداد اعضای آن قابل توجه باشد. همچنین بسیاری از انجمن‌ها، به شما اجازه می‌دهند آدرس سایتتان و توضیحی مختصر را در زیر تمامی پست‌هایتان به نمایش بگذارید. از این امکان به‌ خوبی استفاده کنید.

 

3. تبلیغات از طریق ایمیل

آدرس ایمیل تمامی دوستان و آشنایان را جمع آوری کنید و برایشان ایمیل بفرستید و در آن سایتتان را معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید آن ایمیل را برای دوستانشان بفرستند. به طور متوسط هر شخص 250 نفر را می‌شناسد. اگر هرکدام از دوستان شما نیز 250 نفر را بشناسند، در مدت کوتاهی 60000 نفر از وجود سایت شما خبردار خواهند شد. روش دیگر جمع‌آوری پایگاه داده ایمیل‌ها و ارسال ایمیل به تمامی آن‌ها است. البته با سرویس‌هایی مانند Gmail در روز نمی‌توانید بیش از 500 ایمیل بفرستید، ولی همین مقدار هم قابل توجه است.

 

4. تبلیغ در سایت‌های درج آگهی

اگر در گوگل واژه‌های «آگهی رایگان» را جستجو کنید، ده‌ها سایت ایرانی خواهید یافت که آگهی‌های فارسی شما را به طور رایگان نمایش می‌دهند. فقط کافی است در آن سایت‌ها عضو شوید و آگهی خود را در فرم مورد نظر وارد کنید. پس از بررسی مدیر سایت آگهی شما به نمایش در خواهد آمد.

 

5. ساخت مجله الکترونیکی

منظور ما از مجله واقعا یک مجله نیست. بلکه مجموعه‌ای از چند مقاله است که در کنار هم قرار می‌گیرند و مطالبی با ارزش را ارائه می‌دهند. حجم آن می‌تواند حتی 8 صفحه باشد. بازدیدکنندگان علاقه خاصی به دانلود فایل‌های pdf دارند. پس آن را به فرمت pdf درآورید. تنها نرم افزار لازم برای این کار آفیس است و به کمک ورد می‌توانید مطالب را تایپ کنید. در آفیس 2007 افزودنی رایگانی اضافه شده است که فایل‌های ورد را مستقیما به pdf تبدیل می‌کند و قادر است فایل‌های فارسی را نیز بدون مشکل به pdf تبدیل کند. پس از ساخت مجله و اضافه کردن آن به سایت، با روش‌های قبلی خبر آن را همه‌جا پخش کنید، در تمامی صفحات داخلی مجله آدرس ساییتتان را بنویسید و در مجله قید کنید که توزیع و استفاده آن در سایت‌های دیگر آزاد است.

 

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 9

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب