رشد کردن تا رسیدن به توان درونی
4.6
(7)

به گفته یک رمان‌نویس به نام «اچ.جی.ولز» ثروت، شهرت، خانه و قدرت، ملاک‌های سنجش موفقیت نیستند. تنها ملاک درست برای این کار نسبت میان آنچه باید باشید و آنچه شده‌اید، است. به‌‌عبارت‌‌دیگر، موفقیت نتیجه‌ای است که پس از دستیابی به توان درونی خود، ‌به دست می‌آید.
هنری فورد می‌گوید: «همه انسان‌ها قادرند از آنچه فکر می‌کنند توانایی دارند،‌ کار بیشتری انجام دهند».
ما توان درونی نامحدودی داریم؛ اما هنوز برای رسیدن به آن کاری نکرده‌ایم. بسیاری از مردم به اطرافیان خود اجازه می‌دهند تا برایشان دستور جلسه بنویسند؛ در نتیجه، هرگز نمی‌توانند خود را وقف رسیدن به هدف زندگی‌شان کنند. این افراد به یک آدم همه‌‌فن‌حریف تبدیل می‌شوند که نمی‌تواند روی یک چیز متمرکز شود.
در زیر چهار اصل به شما معرفی می‌شود که شما را در راه رسیدن به توان درونی‌تان،‌ راهنمایی خواهد کرد:

 

1. روی یک هدف اصلی متمرکز شوید

هیچ‌کس نمی‌تواند خود را در بیست راه گوناگون سردرگم کند و قادر باشد به توان درونی خود دست یابد. رسیدن به توان درونی، نیازمند تمرکز است. به این دلیل است که شناخت هدف، اهمیت دارد. وقتی که تصمیم گرفتید تمرکزتان روی چه هدفی باشد،‌ باید تصمیم بگیرید که برای این کار چه چیزی را باید فدا کنید. این موضوع بسیار تعیین‌کننده است. بدون فدا کردن، موفقیتی نیز وجود نخواهد داشت. این دو موضوع به هم متصل هستند. اگر بخواهید به هدف‌های کوچکی برسید،‌ نیاز به فداکاری کمی خواهید داشت؛ اما هدف‌های بزرگ به فداکاری بزرگ‌ نیاز خواهند داشت.

 

 2. روی پیشرفت‌های دائمی تمرکز کنید

یکی از دوستان من می‌گوید: «گذشته یک موضوع مرده است و اگر آن را به دنبال خود بکشیم، هرگز نمی‌توانیم شتاب لازم برای حرکت به‌سوی فردا را پیدا کنیم». متاسفانه این چیزی است که اکثریت مردم انجام می‌دهند. آن‌ها هرکجا که بروند، گذشته‌شان را با خود می‌برند و در نتیجه هرگز پیشرفت نمی‌کنند.
شاید شما در زندگی‌تان اشتباهات زیادی کرده‌اید یا اینکه گذشته‌ای سخت و پر از مانع را پشت سر گذاشته‌اید. راه خود را از میان آن‌ها باز کرده و به حرکت ادامه دهید. اجازه ندهید گذشته مانع رسیدن به توان درونی‌تان شود.
شکی نیست که می‌توانید به کسانی که بر سختی و رنج‌های بزرگ غلبه کرده و اشتباهات خود را پشت‌سر گذاشته‌اند تا به توان خود دست پیدا کنند،‌ بیندیشید حتی ممکن است خودتان کسانی را بشناسید که برای غلبه بر بدبختی و رسیدن به موفقیت جنگیده‌اند. اجازه بدهید این افراد الگوی شما شوند. مهم نیست در گذشته چه بر سر شما آمده است، شما توان آن را دارید که بر همه آن‌ها غلبه کنید.

 

 3. روی آینده متمرکز شوید

بازیکن مشهور بیسبال «یوگی برا» می‌گوید: «آینده چیزی نیست که در گذشته وجود داشته باشد». این مطلب کاملا درست است و آینده تنها جایی است که مجبوریم به آن قدم بگذاریم. توان شما، پیش رویتان است چه هشت ساله، هجده ساله، چهل‌وهشت یا هشتادساله. هنوز فرصت پیشرفت دارید. می‌توانید فردا، بهتر از امروزتان شوید.

 

 4. کاشتن دانه‌هایی که به دیگران منفعت برساند

وقتی که هدفتان را در زندگی بشناسید و تلاش کنید تا به حداکثر توان درونی خود دست یابید، درست است که در راه موفقیت گام برداشته‌اید؛ اما هنوز یک بخش مهم دیگر از سفر موفقیت باقی‌مانده است. کمک به دیگران. بدون این بخش، سفر شما، به‌تنهایی و سطحی انجام خواهد شد.
گفته شده که ما انسان‌ها با آنچه به دست می‌آوریم زنده می‌مانیم؛ اما با آنچه به دیگران می‌دهیم، زندگی می‌کنیم. پزشک و فیلسوف معروف «آلبرت شوایتزر» می‌گوید: «هدف از زندگی بشری،‌ خدمت‌رسانی، غم‌خواری و کمک به دیگران است».
ما انسان‌ها با آنچه به دست می‌آوریم زنده می‌مانیم اما با آنچه به دیگران می‌دهیم زندگی می‌کنیم.
راه‌های سفر موفقیت برای همه یک شکل نیست چرا که هر کس تصویری متفاوت از موفقیت برای خود دارد؛ اما اصول لازم برای آن تغییر نمی‌کند. این اصول می‌تواند در منزل،‌ مدرسه،‌ دفتر کار، زمین ورزش و… به اجرا درآید.

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 7

کتاب افزایش عملکرد

کتاب افزایش عملکرد

انجام کارهای یک هفته در یک روز با افزایش عملکرد شخصی

180.000 تومان

فقط 126،000 تومان