درس یازدهم – استفاده از فهرست مشاغل و کتاب اول
0
(0)

فهرست مشاغل معمولا فهرستی است که مشاغل را به صورت طبقه‌بندی شده از لحاظ شغل و مکان، نمایش می‌دهد. معمولا با پرداخت هزینه‌ای بیشتر می‌توان، تبلیغ خود را در فهرست مشاغل چشمگیرتر ساخت، مثلا از یک عکس کوچک نیز استفاده کرد. افرادی که تصمیم به خرید محصول یا خدماتی خاص گرفته‌اند و نمی‌دانند آن را چگونه تهیه کنند، معمولا به فهرست مشاغل مراجعه می‌کنند.

معمولا سه نوع فهرست مشاغل وجود دارند.

1. کتاب‌های فهرست مشاغل جامع و کلی، مانند کتاب اول

2. فهرست‌های محلی، مانند کتاب‌های تبلیغاتی که در درب منازل انداخته می‌شوند.

3. فهرست‌های صنعتی که به فهرست مشاغل صنعتی خاص می‌پردازد، مثلا فهرست مشاغل وابسته به چاپ و بسته‌بندی

 

مزایای تبلیغات در فهرست مشاغل:

فراهم کردن امکانی ساده برای علاقه‌مندان برای تماس با شما: با این نوع تبلیغات، این فرصت را برای خریداران فراهم می‌آورید تا به راحتی اطلاعات تماس شما را بیابند، حتی اگر تا به حال اسم شما را نیز نشنیده باشند.

 

کسب اعتبار

تبلیغ در فهرست مشاغل به افزایش اعتبار شما کمک می‌کند و خریداران خواهند دانست که شغل شما معتبر و پایدار است و می‌توان به شما اعتماد کرد.

 

تاثیرگذاری طولانی

کتاب‌های فهرست مشاغل معمولا به صورت سالیانه به روز در آورده می‌شوند. بنابراین یک آگهی در آن، تا یک سال در معرض دید دیگران است و حتی عده‌ای، نسخه جدید را تهیه نمی‌کنند و همچنان از همان فهرست مشاغل استفاده می‌کنند.

 

بازده مناسب

فهرست مشاغل معمولا توسط افرادی استفاده می‌شود که قصد خرید دارند. بنابراین می‌توان فروش خود را افزایش داد. معمولا نسبت به پولی که برای تبلیغات پرداخت می‌شود، سود قابل توجهی به دست می‌آید.

 

چگونه تبلیغ در فهرست مشاغل را موثرتر سازیم؟

اندازه تبلیغ شما باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتواند اطلاعات کافی را به مخاطب منتقل کند تا مخاطب ترغیب به برقراری تماس با شما شود. اندازه مناسبی را انتخاب کنید در انتخاب دسته‌بندی مناسب دقت کافی به خرج دهید.

فهرست مشاغل تنها زمانی می‌تواند کارساز باشد که مشتری در هنگام جست‌وجو در دسته‌بندی مورد نظر، شما را بیابد. پس با نظرسنجی از دیگران دریابید مشتریان برای یافتن کالای شما دقیقا در دسته‌ای به جست‌وجو می‌پردازند.

در فهرست مشاغل اقدام به فروش نکنید.

هدف تبلیغات در فهرست مشاغل، فروش مستقیم نیست، بلکه ترغیب علاقه‌مندان به تماس با شما است. پس به جای تبلیغ محصولات، سعی کنید علاقه‌مندان را تشویق کنید با شما تماس بگیرند تا اطلاعات بیشتر دریافت کنند و درنهایت مشتری شما شوند.

تبلیغ خود را ساده و در عین حال چشمگیر سازید.

خود را جای مشتری قرار دهید. اگر شما در بین چندین فروشگاه، در فهرست مشاغل، می‌خواستید، یکی را انتخاب کنید به چه مواردی توجه می‌کردید. مطالبی را بنویسید تا باعث شود مشتریان، شما را، برای تماس گرفتن انتخاب کنند. 

 

فهرست اینترنتی مشاغل

بیش از صد سایت فارسی ساخته شده‌اند که در واقع فهرست آنلاین مشاغل هستند. اگر آگهی شما فقط به صورت متن باشد، آگهی در این سایت‌ها کاملا رایگان است. معروف‌ترین و پربیننده‌ترین آن‌ها در ایران، سایت ایستگاه است. با جست‌وجوی کلمات «آگهی رایگان» در گوگل، می‌توانید چنین سایت‌هایی را بیابید. از این فرصت استفاده کنید و در تمامی این سایت‌ها آگهی خود را به نمایش بگذارید. البته این نوع سایت‌ها دقیقا فهرست مشاغل نیستند، بلکه برای تبلیغ محصولات طراحی شده‌اند ولی می‌توان از آن‌ها برای معرفی کسب‌وکار استفاده کرد.

 

توصیه مدیر سبز

درج شغل در سایت کتاب اول رایگان است. پس از مراجعه به سایت، کافی است فرم مربوطه را پر کنید. سپس معمولا پس از چند روز شخصی با شما تماس می‌گیرد تا از صحت شماره تلفن و اطلاعات وارد شده، اطمینان حاصل کند. سپس اطلاعات شغل شما در فهرست مشاغل به نمایش در می‌آید. از این فرصت استفاده کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

 دوره ارتقا با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب