درس هشتم -تبلیغات در روزنامه‌ها
5
(1)

صاحبان کسب‌وکار مجبورند برای افزایش مشتری و معرفی محصولات خود، از تبلیغات استفاده کنند. انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات، بسیار مهم است. در این درس به یکی از رایج‌ترین رسانه‌ها می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را را ذکر می‌کنیم.

 

تقریبا تمامی کسب‌وکارها در مقطعی از زمان، به تبلیغات در مجلات و روزنامه‌ها نیاز دارند. مخصوصا روزنامه‌ها رایج‌ترین رسانه تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک بشمار می‌روند.

 

تبلیغات در روزنامه‌ها

روزنامه‌ها هنوز هم بسیار رایج هستند و در رسانه‌ها، بیش از بقیه در دسترس هستند. پس یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغ، روزنامه و مخصوصا روزنامه‌های محلی هستند.

 

مزایای تبلیغات در روزنامه‌ها

 

پوشش گسترده

روزنامه‌ها معمولا تیراژ بالایی دارند و به‌ راحتی در دسترس هستند. بسیاری از مردم و همچنین صاحبان کسب‌وکار، روزانه روزنامه می‌خوانند. با تبلیغ در روزنامه به راحتی می‌توانید به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

 

انعطاف‌پذیری

در تبلیغات روزنامه‌ای، به راحتی می‌توانید بخواهید که تبلیغ شما در روز خاصی از هفته چاپ شود. ابعاد تبلیغ قابل تغییر است و در بسیاری از موارد نیازی به ارسال طرح ندارید و می‌توانید با تلفن، متن موردنظر را بخوانید تا بقیه کارها را مسئولان بخش آگهی انجام دهند.

 

نتایج سریع 

با تبلیغ در روزنامه می‌توانید سریع‌ترین نتایج ممکن را به دست آورید. از ساعات اولیه توزیع روزنامه، تماس‌ها آغاز می‌گردند. معمولا غالب تماس‌ها در روز اول چاپ، انجام می‌شوند و سپس در چند روز تماس‌ها متوقف می‌شوند.

 

قیمت معقول

هزینه دیده شدن آگهی در روزنامه‌ها بسیار پایین است. بنابراین با صرف هزینه‌ای معقول می‌توانید محصول یا خدمات خود را به افراد زیادی معرفی نمایید. مثلا اگر یک تبلیغ 10000 تومانی توسط 100000 نفر دیده شود، هزینه دیده شدن 1 ریال به ازای هر نفر خواهد شد که نسبت به مجلات بسیار ارزان‌تر است.

معایب تبلیغات در روزنامه‌ها

کیفیت پایین

معمولا روزنامه‌ها بر روی کاغذ معمولی و حتی نامرغوب چاپ می‌شوند و کیفیت چاپ نیز عالی نیست. مخصوصا اگر از عکس استفاده می‌کنید، این موضوع بیشتر به چشم خواهد خورد.

 

شلوغی صفحات

یک تبلیغ کوچک شاید به راحتی در یک صفحه شلوغ گم شود. معمولا در هر صفحه روزنامه، صدها تبلیغ چاپ می‌شوند. بنابراین شاید تبلیغ شما به اندازه کافی چشم‌گیر نباشد.

 

تاثیر کوتاه‌مدت

تاثیر تبلیغات در روزنامه‌ها، معمولا همان روز اول و چند روز بعد است. پس از چند روز، دیگر کسی با شما تماس نخواهد گرفت. پس زمان چاپ و روز هفته را به دقت انتخاب کنید.

تبلیغات در روزنامه‌ها معمولا به‌صورت فضایی مستطیلی شکل فروخته می‌شود و اگر آن فضا برای تبلیغ شما کافی نیست می‌توانید دو مستطیل زیر هم تقاضا کنید. اگر بخواهید تبلیغ شما به صورت دو مستطیل کنار هم باشد، باید بهایی بیش از دو برابر هزینه یک تبلیغ بپردازید.

احتمال وجود اشتباه چاپی در تبلیغات روزنامه‌ای، بسیار زیاد است. زیرا متن از طریق تلفن منتقل می‌شود. برای اطمینان از درستی متن، از مسئول تبلیغات بخواهید متن آن را قبل از چاپ برای شما ارسال نماید.

 

نکاتی که باید در نظر گرفت

معمولا در اولین و آخرین روز هفته، تبلیغات روزنامه‌ها کمتر خوانده می‌شوند و در روزهای تعطیل، احتمال خوانده شدن تبلیغات بیشتر است. پس روز هفته را به دقت انتخاب کنید. مثلا اگر تبلیغی در روز دوشنبه چاپ شود، شاید بسیار موثرتر از تبلیغی باشد که در روز پنجشنبه چاپ می‌شود.

از تخفیف‌های روزنامه‌ها استفاده کنید. روزنامه‌ها معمولا تخفیف‌هایی برای موارد مختلف در نظر می‌گیرند. تمامی این موارد را بررسی کنید. مثلا اگر یک آگهی را در چندین نوبت چاپ کنید، می‌توانید از تخفیف مناسبی برخوردار شوید. حتی بعضی از روزنامه‌ها برای روزهای تعطیل و مناسبت‌های خاص، اقدام به چاپ رایگان آگهی می‌کنند. از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنید.

قدرت روزنامه‌ها را در جذب مشتری دست کم نگیرید!

 

 

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

 دوره تبلیغ نویسی با 60 درصد تخفیف 

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

فیلم دوره سیستم سازی با 60 درصد تخفیف ویژه - فقط تا امشب